چرا رادیاتور ها سرد شده اند؟

چرا رادیاتور ها سرد شده اند؟

در این مقاله سعی کرده ایم دلیل سرد شدن رادیاتور ها را توضیح دهیم و به شما کمک کنیم که دلیل این اتفاق را از تمام زوایا ببینید. علاوه بر این، این متن به شما کمک میکند تا حدی بتوانید خودتان مشکل را حل کنید. کرمان تاسیسات برای نوشتن این مقاله و اطلاع رسانی به شما عزیزان به خود افتخار میکند و امیدوار است شما عزیزان مشکلات پکیج خود را در نظرات همین بخش بیان کنید. فرقی نمیکند پکیج بوتان دارید یا پکیج ایران رادیاتور. اگر به هر دلیلی به رادیاتور ها دست زدید و متوجه شدید که قسمتی از آن ها سرد شده است یا رادیاتور ها خوب گرم نمیشوند و یا حتی تمام رادیاتور ها سرد شده اند، با ما همراه شوید.

 

قبل از این که راجع به مشکل سرد شدن رادیاتور ها بخوانید بهتر است در این متن، راجع به نحوه کار کردن پکیج اطلاعاتی به دست آورید. به طور کلی آب داخل رادیاتور ها در پکیج گرم میشود و گرمای خود را داخل رادیاتور ها از دست میدهد اما در همین مسیر بیش از بیست قطعه در حال انجام وظیفه هستند تا خانه شما به خوبی گرم شود.

1. اگر رادیاتور ها سرد شده اند، اول به سراغ پکیج بروید.

چک کنید ببینید پکیج روشن میشود یا خیر. پکیج را روی حالت زمستانه بگذارید تا شعله تشکیل شود. اگر شعله تشکیل نشود، یعنی مشکل سرد شدن رادیاتور ها به علت خرابی  قطعات داخل پکیج است و باید در مقاله هایی چون چرا پکیج روی حالت زمستانه کار نمیکند و علت خرابی پکیج، دنبال مشکل پیش آمده بگردید و سعی کنید مشکل را رفع کنید. همچنین مقالات تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعمیر پکیج بوتان ممکن است دوای درد پکیج شما را داشته باشند. اما اگر پکیج روشن میشود و به کار خود ادامه میدهد موارد زیر را چک کنید.

2. اگر پکیج روشن میشود به سراغ رادیاتور ها بروید.

  1. رادیاتور ها گرمای مطلوب را ندارد؟ ممکن است رادیاتور هوا گرفته باشد. با یک آچار هواگیری، از انتهای رادیاتور شروع به هواگیری نمایید. از رادیاتور آنقدر هوا بگیرید تا به جای هوا فقط آب خارج شود. معمولا زمانی رادیاتور هوا میگیرد، از یک قسمت به بعد دیگر گرم نیست. در هنگام هواگیری بهتر است پکیج خود را از برق بکشید تا به پمپ پکیج فشار وارد نشود. اگر پکیج ایارن رادیاتور جدید و بوتان دارید، با کم شدن فشار آب مدار، پکیج خودش قطع میکند. اما در پکیج های ایران رادیاتور قدیمی و پکیج های بوتانی که سنسور حداقل فشار آب را ندارد، اگر دستگاه از برق کشیده نشود صدمات جبران ناپذیری به پمپ پکیج وارد خواهد آمد.
  2. اگر هنگام هواگیری متوجه بوی بد داخل هوای رادیاتور شدید به این معنی است که مدار رادیاتور های شما دچار تولید گاز هیدروژن شده است. این گاز برای پکیج و رادیاتور ها خطرناک است، یک دلیل این که فشار مدار را زیاد میکند، دلیل دوم این که مرتب رادیاتور ها سرد میشوند و دلیل آخر این که باعث خوردگی رادیاتور ها و مبدل پکیج میشوند. برای رفع این عیب بهتر است مقاله تولید گاز و هوا داخل رادیاتور ها را مطالعه کنید تا مشکل را به طور ریشه ای حل نمایید. این مشکل بیشتر در پکیج هایی که هیدرولیک برنجی دارند مانند پکیج های ایران رادیاتور، تاچی، ایساتیس، مگاترم دیده میشود و در پکیج هایی مانند بوتان و لورچ کمتر گزارش شده است (اما در آن ها هم به علت گردش آب روی مس و آلومینیوم، گاز هیدروژن تشکیل میشود).
  3. اگر بالای رادیاتور گرم است اما پایین رادیاتور خوب گرم نمیشود به این معنی است که رادیاتور رسوب گرفته است. وقتی رادیاتور رسوب میگیرد، آب گرم نمیتواند به خوبی داخلش دور بزند، نتیجه این میشود که کل رادیاتور مثل قبل گرم نمیشود (پایینش که اصلا گرم نمیشود). در این قسمت بهترین کار این است که رادیاتور ها را بشورید. در مقاله چگونه رادیاتور ها را بشوییم به این موضوع پرداخته شده است. اگر رادیاتور را شستید، در کنار آن پکیج را هم مورد توجه قرار دهید و سعی کنید اسیدشویی پکیج و شستن رادیاتور ها در یک زمان صورت گیرد زیرا اگر فقط رادیاتور ها را بشورید، رسوبات داخل پکیج کنده میشوند و مجددا همین آش و همین کاسه میشود. بار ها دیده شده است که مشتری های پکیج ایران رادیاتور و بوتان کرمان، برای کاهش هزینه های خود فقط یکی از این موارد را انجام داده اند و این بعث شده است که سال بعد مجددا همان سرویس را درخواست کنند.
  4. اگر یک رادیاتور به اندازه بقیه رادیاتور ها گرم نمیشود ممکن است مشکل به خاطر بسته بودن شیر های رفت و برگشت رادیاتور باشد. دقت کنید که هر رادیاتور دو عدد شیر دارد، یکی از شیر ها در بالای رادیاتور تعبیه شده که بزرگ است و شما به راحتی میتوانید با دست، شیر را باز و بسته نمایید. شیر دیگر که نامش شیر برگشت رادیاتور است در پایین رادیاتور تعبیه شده و اکثرا با آچار آلن قابل باز شدن و بسته شدن میباشد. اگر به هر دلیل این شیر ها بسته باشند و یا نیمه باز باشند، رادیاتور گرم نخواهد شد.
  5. دلیل دیگر گرم نشدن رادیاتور ها، رسوب گرفتن مسیر میباشد. مسیر لوله کشی شوفاژ باید با فشار آب و از زیر پکیج کامل تمیز شود.
  6. آخرین دلیلی که باعث میشود رادیاتور ها به خوبی گرم نشوند، رسوب گرفتن فیلتر زیر پکیج است. باید فیلتر زیر پکیج را باز کنید و با یک مسواک یا یک سیم ظرفشویی کامل تمیزش کنید. سپس فیلتر را سر جای خود قرار داده و مهره آن را سفت کنید.

چگونه رادیاتور های سرد شده را بشوریم؟

  1. فشار مدار را توسط شیر پر کن پکیج به صفر برسانید.
  2. مهره های بالا و پایین رادیاتور را باز کنید.
  3. رادیاتور را با فشار آب و فنر تمیز نمایید.
  4. رادیاتور ها را مجددا نصب کنید.
  5. فشار مدار شوفاژ را به یک و نیم برسانید و پکیج را ریست نمایید.

در رابطه با شستن رادیاتور ها در مقاله­ شستن رادیاتور ها میتوانید به طور مفصل یادگیری داشته باشید.

کرمان تاسیسات اعتقاد دارد که آموزش باید رایگان باشد. به همین دلیل آموزش تعمیر پکیج به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار میگیرد. بالا بردن دانش فنی در رابطه با تعمیر پکیج و رادیاتور باعث خودکفایی ملت میشود. در کشوری که دو تولید کننده بزرگ به نام های ایران رادیاتور و بوتان با دانش تولید شده داخل کشور باعث افتخار ملت شده اند، ما هم میتوانیم سهمی داشته باشیم و سعی کنیم کشور آباد تری بسازیم.

با این حال برای آن دسته از عزیزانی که زمان مطالعه ندارند و دوست دارند کار تخصصی را به اهل فن بسپارند نیز ما حاضریم. کرمان تاسیسات با همکاری با نمایندگی ایران رادیاتور کرمان و بوتان کرمان، سعی میکند سریع ترین و مطمئن ترین راه را برای تعمیر پکیج شما عزیزان پیدا کند. اگر پکیج ایران رادیاتور و یا پکیج بوتان دارید و در شهر کرمان زندگی میکنید، باید سالی یک بار پکیج خود را سرویس نمایید. برای سرویس پکیج و یا تتعمیر پکیج ایران رادیاتور و بوتان در شهر کرمان، کافی است با شماره تلفن 09135824101 تماس حاصل فرمایید.

همچنین برای راحتی هر چه بیشتر شما عزیزان، کرمان تاسیسات فرم سفارش آنلاین مشتری نیز درست کرده است. در نتیجه اگر فقط یک دقیقه وقت بگذارید و فرم سفارش آنلاین تعمیرکار را پر نمایید، اپراتور های ما با شما تماس میگیرند و یک تعمیرکار متخصص پکیج به محل شما اعزام میشود. تعمیر پکیج در کرمان از تخصص های سرویسکاران ما است. همچنین میتوانید درخواست نمایندگی ایران رادیاتور کرمان یا نمایندگی بوتان کرمان نمایید.

علاوه بر این اگر به آموزش تعمیر پکیج در کرمان علاقه دارید، میتوانید از سایت کرمان خدمات هم بازدید کنید. مطلب تعمیر پکیج ایران رادیاتور نیز پاسخ بسیاری از سوال های شما را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید