علت روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج ایران رادیاتور و بوتان

علت روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج ایران رادیاتور و بوتان

در این متن راجع به علت روشن نشدن مشعل پکیج و روشن نشدن شمعک پکیج ایران رادیاتور و بوتان مطالبی را میخوانید.  بعضی علت روشن نشدن شمعک پکیج را جستجو میکنند که استفاده از کلمه شمعک پکیج اساسا اشتباه است. پکیج هایی که از سال 1385 تولید شده اند همگی به صورت شعله لحظه ای کار میکنند. به این ترتیب مشعل و ترموکوپل از دستگاه پکیج حذف شده اند و جای خود را به الکترود جرقه زن و میله یون داده اند. مدل های قدیمی پکیج های بوتان و اخگر از نوع پکیج های شمعک دار هستند. متن پایین به شما کمک میکند تا علت روشن نشدن مشعل پکیج، روشن و خاموش شدن مشعل پکیج و علت این امر را در پکیج ایران رادیاتور ، بوتان و برندهای دیگر بیابید. 

شمعک پکیج، یک شعله ی کوچک همیشگی بود مانند شمعک (پیلوت) بخاری گازی. زمانی که شمعک پکیج روشن میشد، ترموکوپل را گرم میکرد و بار الکتریکی ای که ترموکوپل به شیر گاز پکیج میداد، اجازه ی کار کردن و روشن شدن مشعل پکیج را صادر مینمود. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن قطعات الکترونیکی، شمعک به کلی از پکیج های ایران رادیاتور و بوتان حذف شد. حالا برد الکترونیک دستگاه توان این را داشت که در لحظه، مشعل پکیج را روشن نماید. پس مهندسان تاسیسات گرمایشی از یک جرقه زن به جای شمعک استفاده کردند

اگر شمعک پکیج حذف گردید، پس ترموکوپل کجا رفت؟

ترموکوپل پکیج، جای خود را به میله یون پکیج داد. میله یون یک میله ساده است که یون های منفی داخل شعله را به برد الکترونیکی هدایت میکند. مقدار یون های منفی داخل شعله کم است، اما همین مقدار باعث میشود که موهای شما توسط سشوار باد داغ، حالت بگیرد. به این ترتیب زمانی که شعله ای وجود داشته باشد، اعلام حضور میکند و برد نیز اجازه میدهد که دستگاه کار کند و شعله باقی بماند. اگر میخواهید با کار میله یون در پکیج بیشتر آشنا شوید و یا بدایند میله یونیزاسیون از چه چیز هایی تشکیل شده است، حتما مقاله میله یون ما را بخوانید. یکی از قسمت های سرویس پکیج تمیر کردن یون و جرقه زن است.

خب، حالا بالاخره علت روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور و بوتان چیست؟

این همه داستان تعریف کردیم که درک این قسمت راحت شود. به طور کلی موارد زیر دلیل روشن نشدن مشعل پکیج میباشد:

  1. خراب شدن جرقه زن پکیج
  2. خراب شدن میله یون پکیج
  3. معیوب بودن برد پکیج
  4. گرفتگی شیر کنترل گاز پکیج
آسان بود؟

باید بگویم نه.

داستان روشن نشدن پکیج به این جا ختم نمیشود. موارد بالا تنها در زمانی منجر به تعمیر پکیج شما میشوند که دستگاه پکیج شما به مرحله جرقه زنی رسیده باشد. برای رسیدن به مرحله جرقه زنی نیز باید از هفت خوان رد شود.

 

دیگر علت هایی که باعث میشود پکیج روشن نشود

اولین علت روشن نشدن پکیج : برق داخل دستگاه نیست

گاهی اوقات مشکل اصلی این است که داخل پکیج برق نیست و وارد نشدن برق به داخل پکیج باعث روشن نشدن برد الکترونیک میشود. در تمام پکیج های ایران رادیاتور و بوتان و برندهای خارجی، چراغی وجود دارد که نشان میدهد برق داخل پکیج آمده است و برد الکترونیک در حالت روشن قرار دارد. پس اگر هیچ چراغی را روشن نمیبینید و با تغییر دکمه صفر و یک هم مشکل همچنان وجود دارد، یک جای کار میلنگد.

در چنین حالتی اول از همه دوشاخه برق پکیج را از پریز بکشید و مطمئن شوید که پریز، فاز دارد (یعنی مشکل به علت نبود برق نباشد). سپس دو شاخه را بدون محافظ برق نیز امتحان کنید. گاهی اوقات خراب شدن محافظ برق پکیج باعث میشود که پکیج روشن نشود. اگر دستگاه پکیج بوتان دارید به این مورد نیز دقت کنید که کلید روی دوشاخه گاهی اوقات خراب میشود. بعد از کنترل این موارد به برد الکترونیک رجوع کنید. البته از این قسمت به بعد را بهتر است تعمیرکار پکیج یا نمایندگی خدمات پس از فروش پکیج انجام دهد. با فازمتر چک کنید و ببینید فاز تا کجای برد وجود دارد؟ اگر تا بعد از فبوز پکیج، فاز وجود ندارد احتمالا فیوز پکیج سوخته است و نیاز به تعویض دارد.

اگر فیوز پکیج را عوض کردید و مجددا فیوز سوخت، یکی از قطعات داخل پکیج اتصالی کرده است و نیاز به تعویض دارد. به این ترتیب هر کدام از قطعات شیر موتوری، پمپ سیرکوله، فن، شیر کنترل گاز و خود برد الکترونیک میتوانند اتصالی داشته باشند و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. علت روشن نشدن پکیج میتواند خرابی همین قطعات باشد.

دومین علت روشن نشدن پکیج : فشار مدار در محدوده فشار مناسب پکیج قرار نگرفته است.

اگر برق به دستگاه میرسد و پکیج روشن میشود باید بقیه موارد را چک کنید. مهم ترین علتی که پکیج روشن نمیشود این است که فشار مدار رادیاتور، به صفر رسیده است. تمام پکیج های ایران رادیاتور و بوتان که در حال حاضر تولید میشوند، دارای یک مانومتر (گیج فشار) هستند. وظیفه این گیج، نشان دادن فشار مدار رادیاتور ها میباشد. اگر فشار مدار رادیاتور ها کمتر از 0.7 باشد، برد الکترونیک اجازه فعالیت را صادر نمیکند. دلیل این موضوع این است که با کم شدن فشار داخل مدار، به پمپ پکیج فشار زیادی می آید. اگر فشار مدار کم شده باشد، پکیج ارور میدهد.

این ارور در پکیج های ایران رادیاتور، ارور 40 70 و E1 میباشد و در پکیج های بوتان سبز چشمک زن و زرد برای دستگاه اپتیما بوتان ، ارور A04 برای پکیج های روما بوتان، ارور E04 برای پکیج های پرلا بوتان، ارور 40 برای پکیج های بنسره پرو بوتان، ارور E27  در پکیج های سی وی بوتان میباشد. همچنین ارور پکیج تاچی سری A و B برای کمبود فشار آب عبارت است از E4 و E9 برای پکیج های لورچ عبارت است از ارور 8، در پکیج های گلدیران ارور 4  و در پکیج های آریستون ارور 102.

چگونه فشار پکیج را بالا ببریم؟

برای رفع این عیب باید شیر پر کن پکیج را باز کنید. شیر پر کن قطعه ای است زیر دستگاه نزدیک به شیلنگ های پکیج. در پکیج های قدیمی تر ایران رادیاتور این قطعه به شکل سر ماژیک و آبی رنگ و در پکیج های جدیدتر ایران رادیاتور که هیدرولیک اتما دارند، شیر پرکن گرد و مشکی میباشد. برای “رفع ارور 40 70 در پکیج ایران رادیاتور” – “رفع خطای E1 در پکیج ایران رادیاتور” باید این شیر را باز کنید تا فشار مدار در محدوده مناسب 1 تا 1.5 باز قرار بگیرد.

در پکیج های بوتان شیر پر کن به رنگ های آبی و مشکی و در اندازه های متفاوت وجود دارد. در پکیج های فرولی، شیر پر کن به صورت یک شیر تک ضرب مانند شیر لوله گاز اما به شکل آبی میباشد. پکیج های آریستون، ایساتیس، تاچی، ایمرگس و مگاترم نیز رنگ شیر پر کن آبی میباشد.

نحوه بالا بردن فشار پکیج به این صورت است که شیر پر کن را باز میکنید و همزمان به مانومتر نیز نگاه میکنید. اگر مانومتر سالم باشم و فشار آب هم کافی باشد، درجه عقربه ای مانومتر کم کم بالا می آید. این درجه باید به یک تا یک و نیم بار برسد. اگر فشار آب کم بود و درجه بالا نیامد، همزمان با باز نمودن شیر پر کن، شیر آب سرد دستشویی یا ظرفشویی را نیز باز کنید تا پمپ خانه فعال شود و مدار پکیج پر فشار شود.

اگر فشار پکیج بیش از حد زیاد شد، چگونه فشار پکیج را کم کنیم؟

برای دوری از خطرات بالا رفتن فشار پکیج که کمترینش نشتی از شیر اطمینان است و بیشترینش ترکیدن پکیج و رادیاتور ها، باید بلد باشیم که فشار پکیج را کم کنیم. راحت ترین کار برای کم کردن فشار آب مدار رادیاتور ها، انجام عمل هواگیری شوفاژ رادیاتور است. نحوه صحیح هواگیری رادیاتور منزل به این صورت است:

  1. مطمئن شوید شیر بالا و شیر پایین رادیاتور شوفاژ هر دو باز هستند.
  2. پکیج را خاموش کنید تا با تخلیه آب رادیاتور شوفاژ به پمپ پکیج فشار نیاید.
  3. با آچار مخصوص هواگیری رادیاتور ها که به شکل پروانه میباشد، عمل هواگیری را انجام دهید.
  4. اگر از محل هواگیری فقط آب بیرون بیاید، رادیاتور دیگر هوا ندارد. در غیر این صورت آنقدر صبر کنید تا از این قسمت فقط آب بیاید و هوایی نماند.
  5. شیر هواگیری را ببندید و مطمئن شوید جایی از رادیاتور آب نمی آید و نشتی ندارد.
  6. به درجه مانومتر پکیج نگاه کنید اگر فشار بین 1 تا 1.5 است پکیج را روشن نمایید.

اگر به هر دلیلی فشار مدار رادیاتور ها بالا نمیرود و در محدوده فشار مناسب پکیج که بین 1 تا 1.5 بار است قرار نمیگیرد، یک جای کار می لنگد.

 به احتمال بسیار زیاد مسیر شیر پرپکن پکیج دچار گرفتگی شده است.

 قبل از تعویض شیر پر کن پکیج سعی کنید با یک متخصص تعمیر پکیج یا خدمات پس از فروش پکیجتان تماس بگیرید تا با اسید شویی مبدل (رادیاتور پکیج) ها، هیدرولیک و مسیر شیر پرکن، خرج کمتری روی دستتان بگذارد. گاهی اوقات نیز شیر پر کن میشکند یا باز و بسته نمیشود. در این مواقع مجبور به تعویض شیر پرکن پکیج میشوید. البته خرابی شیر پرکن هیچ وقت دلیل مناسبی برای علت کم بودن فشار آب گرم پکیج نیست.

دلیل دیگر این که فشار پکیج بالا نمیرود، خرابی مانومتر پکیج است.

مانومتر ها دارای مسیر بسیار باریکی هستند که این مسیر خیلی سریع رسوب میگیرد. مخصوصا اگر در شهری مثل کرمان زندگی میکنید که سختی آب بسیار زیاد است. عمدتا مانومتر ها به دو صورت رزوه ای و کلیپسی تولید میشوند. پکیج های قدیمی ایران رادیاتور همگی مانومتر های رزوه ای و پکیج های جدید ایران رادیاتور همگی مانومتر های کلیپسی (فست کانکشن) دارند. پکیج های بوتان نیز اکثرا از مانومتر کلیپسی (فیتینگی) استفاده میکنند. البته در پکیج های اوپتیما و کالدا ونزیا بوتان، از ترمومانومتر استفاده میشود. ترمومانومتر ها قطعه ای هستند که دو عقربه دارند، یک عقربه گرمای آب رانشان میدهد و عقربه دیگر فشار مدار شوفاژ را. اگر مانومتر گرفته باشد، میتوانید آن را باز کنید و با یک سوزن تمیزش نمایید. در این صورت دیگر هزینه خرید مانومتر را هم نخواهید داشت.

یک دلیل دیگر که منجر به خرابی مانومتر پکیج میشود، شکستن و خراب شدن فنر داخل مانومتر است. در این صورت دیگر نمیتوانید مانومتر را تعمیر کنید و باید به کل آن را تعویض نمایید. گیج فشار قطعه ای است که با ظرافت تمام ساخته میشود. از آنجایی که مانومتر ایران رادیاتور و بوتان از نوع پرسی میباشند، باز کردن مانومتر و تعمیر آن مساوی است با آبریزش و آب دادن مانومتر پکیج.

توجه کنید که علت افت فشار مانومتر پکیج، ارتباطی با خرابی مانومتر ندارد. نود درصد علت افت فشار مانومتر پکیج، وجود نشتی در مدار رادیاتور ها یا داخل خود پکیج است. آن ده درصد باقی مانده از علت پایین آمدن فشار و افت فشار پکیج نیز سهم خرابی منبع انبساط پکیج یا خرابی شیر پرکن پکیج میباشد. همچنین علت بالا رفتن فشار پکیج نیز میتواند خرابی منبع انبساط و شیر پر کن پکیج باشد.

علت نشت آب از پکیج ایران رادیاتور و بوتان چیست؟

مهم ترین علت نشتی آب از داخل پکیج، شل بودن مهره ها یا خراب شدن واشر ها و اورینگ ها است. اورینگ های داخل دستگاه پکیج به علت سرد و گرم شدن بسیار زیاد، عمر مفید 4 سال را دارند و بعد از این مدت حتما باید تعویض شوند. معمولا هر بار که تعمیرکار پکیج به خانه شما می آید، تعداد زیادی از واشر ها و اورینگ های پکیج را تعویض میکند زیرا این ها عمده ترین علت ریزش آب از پکیج هستند. آب دادن پکیج ایران رادیاتور و بوتان میتواند به خاطر سوراخ شدن مبدل اصلی پکیج نیز باشد. مبدل اصلی پکیج همان رادیاتور پکیج است که شعله میخورد. این مبدل نیز دارای عمر مفید میباشد. اگر تنظیم شعله انجام نداده باشید ممکن است عمر مفید مبدل پکیجتان کمتر از آنچیزی که باید باشد شود. معمولا چیز دیگری علت آب دادن پکیج دیواری نیست اما گاهی اوقات نیز پیش می آید که هیدرولیک ها یا کلگی پمپ میشکنند و شروع به آبریزش میکنند. این موارد چون نیاز به تخصص بیشتری دارند حتما باید توسط تعمیرکار متخصص پکیج بوتان و ایران رادیاتور مورد بازبینی قرار بگیرند.

یک علت دیگر که پکیج شروع به ریزش آب میکند، خراب شدن شیر اطمینان پکیج میباشد.

شیر اطمینان قطعه ای است که از پکیج در برابر فشار اضافی مواظبت میکند. حتما متوجه سوپاپ اطمینان در زودپز شده اید. اگر در زودپز، فشار بیش از حد زیاد شود، سوپاپ اطمینان بیرون زده و از ترکیدن زودپز جلوگیری میکند. در پکیج نیز کار شیر اطمینان همین است. اگر به هر دلیلی فشار مدار بیش از حد (بیش از سه بار) شود، شیر اطمینان عمل میکند و آب از داخل آن به بیرون میریزد. اما همین شیر گاهی خراب میشود. علت آب دادن شیر اطمینان پکیج همین خراب شدن فنر داخلش است. تعمیر شیر اطمینان سخت  و پر هزینه تر از تعویض شیر اطمینان است. به همین دلیل اگر متوجه شدید که شیر اطمینان پکیج شما خراب شده است بهتر است آن را تعویض کنید. در پکیج های قدیمی ایران رادیاتور شیر اطمینان از نوع رزوه ای بود. نحوه تعویض شیر اطمینان پکیج ایران رادیاتور به این صورت بود که باید با انبرقفلی شیر را میگرفتید و بازش میکردید. پکیج های بوتان از شیر اطمینان پلاستیکی و کلیپسی استفاده مینمایند. شیر اطمینان پکیج ایران رادیاتور جدید نیز پلاستیکی و کلیپسی است. نحوه تعویض شیر اطمینان پکیج بوتان به این صورت است که خار شیر اطمینان را بیرون میکشید و شیر اطمینان جدید را جایگزین مینمایید. به همین راحتی.

علت دیگر افت فشار مانومتر خرابی منبع انبساط است.

منبع انبساط پکیج قطعه ای است که معمولا پشت پکیج قرار میگیرد. هنگامی که آب داخل مدار گرم میشود، حجمش افزایش پیدا میکند. این حجم اضافی اگر جایی نداشته باشد که برود، موجب ترکیدن مدار و یا عمل کردن شیر اطمینان پکیج میشود. بنابراین از یک منبع انبساط در پکیج استفاده میکنند. منبع انبساط پکیج هر سال نیاز به شارژ پیدا میکند زیرا باد داخل منبع انبساط به علت فشاری که آب وارد میکند خالی میشود. اگر شاؤز باد منبع انبساط در حد 0.7 تا یک بار نباشد، فشار آب پکیج در حالت زمستانه بالا میرود. یکی از موارد سرویس پکیج، شارژ منبع انبساط آن میباشد.

منبع انبساط پکیج چگونه کار میکند؟

منبع انبساط پکیج دارای یک دیافراگم است که دو طرف منبع را از همدیگر جدا میکند. سمت راست منبع، آب جمع میشود و سمت چپ، محل قرار گرفتن هوا است. هنگامی که هوا به اندازه کافی پشت منبع انبساط وجود داشته باشد، با گرم شدن آب داخل مدار رادیاتورها، حجم آب زیاد شده و به داخل منبع انبساط میرود. در نتیجه فشار پکیج ثابت میماند و دستگاه به ادامه کار خود میپردازد.

اگر منبع انبساط باد نداشته باشد، دیافراگم داخل آن به دیواره سمت چپ میچسبد. در نتیجه چون فشاری پشت آب داخل منبع نیست هنگام سرد شدن آب داخل مدار پکیج درجه فشار کم نمیشود. به این ترتیب وقتی آب گرم هم میشود جایی ندارد برود و موجب بالا رفتن فشار پکیج میشود.

بالا رفتن فشار پکیج خطرناک است؟

بله. زیاد شدن فشار پکیج به دستگاه آسیب میرساند و یکی از خطارت پکیج و احتمالات انفجار پکیج است. از جمله خطرات بالا رفتن فشار پکیج، آب دادن شیر اطمینان پکیج است. سوپاپ اطمینان اگر مدت زیادی آب بدهد تغییر حالت میدهد. تغییر حالت سوپاپ اطمینان هم برابر است با خراب شدن همیشگی آن.

دومین خطر بالا رفتن فشار پکیج، احتمال ترکیدگی پکیج و رادیاتور ها است. اگر فشار در مدار بیش از حد شود، بخار بسیار زیاد جمع شده نیاز به راه خروج دارد. در موارد بسیاری دیده شده است که بالا رفتن فشار آب پکیج ایران رادیاتور و بوتان موجب ترکیدگی پمپ سیرکوله پکیج شده است. علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور و بوتان نیز در اکثر مواقع همین خالی بودن منبع انبساط پکیج است. (البته به جز بالا رفتن فشار مدار رادیاتور ها علت انفجار پکیج موارد دیگری مانند رسوب شدید یا جمع شدن گاز داخل پکیج نیز میتواند باشد).

اگر فشار پکیج شما بالا رفته است و سوالتان “چگونه فشار پکیج را کم کنیم” میباشد چند خط بالاتر را بخوانید تا بتوانید به آسانی توسط شیر هواگیری رادیاتور ها فشار مدار پکیج را کم کنید.

    سومین علت روشن نشدن پکیج: پکیج ارور میدهد .

بعد از چک کردن موارد بالا کلید شوفاژ ها را زیاد کنید تا دستگاه استارت بزند. اگر دستگاه روشن نشد یک مرتبه پکیج را ریست کنید. دکمه ریست پکیج بوتان وجود ندارد. نحوه ریست پکیج بوتان مدل اپتیما ، بی ان و کالدا ونزیا، تغییر حالت از روی زمستانه به استند بای و تابستانه میباشد. در پکیج های بوتان سری ورونا، پرلا، پارما نیز کافی است کلید سمت چپ را روی حالت خاموش قرار دهید. دقت کنید این کلید کمی شکننده است و گاهی اوقات چرخاندن آن به سمت دکمه خاموش سخت میباشد زیرا کلید کوچک و سفت است.

در پکیج های ایران رادیاتور مدل E M Eco کلید راه اندازی مجدد (کلید ریست) کنار ال ای دی ها قرار دارد و زیر آن کلمه ریست نوشته شده است. همچنین پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور توسط کلید تابستانه زمستانه ریست میشوند. باید کلید تابستانه زمستانه را بچرخانید و آن را روی وضعیت R قرار بدهید. سپس یک مرتبه دستگاه را روی حالت OFF قرار داده و پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید.

حالا که پکیج را روشن کردید. منتظر باشید تا شعله پکیج تشکیل شود. اگر پکیج ارور میدهد باید به ارور های پکیج خودتان مراجعه کنید و سعی کنید مشکل را برطرف نمایید.

دقت کنید که پکیج در حالت زمستانه، بدون آب هم روشن میشود یعنی اگر آب قطع شود پکیج کار میکند. اما اگر آب گرم نیاز دارید، باید حتما فشار آب مینیمم داشته باشید تا پکیج فعال شود و زیر بار برود. همچنین همانطور که تا کنون متوجه شده اید، پکیج بدون برق کار نمیکند. 

موارد بالا تمام چیزهایی بود که در حوزه “علت روشن نشدن شمعک پکیج” یا “علت روشن نشدن پکیج” نیاز دارید. اگر سوالی دارید در بخش نظرات همین مطلب بیان کنید.

هشدار: با وجود دانستن علت روشن نشدن پکیج ، اگر فنی نیستید با نمایندگی ایران رادیاتور و بوتان کرمان تماس بگیرید.

اگر فنی نیستید و سرتان برای تعمیر پکیج درد نمیکند بهتر است با یک تعمیرکار پکیج بوتان یا ایران رادیاتور تماس بگیرید. خوشبختانه در اکثر شهر هایی که پکیج ایران رادیاتور و بوتان نصب شده است، نمایندگی این دو شرکت نیز فعال میباشد.
کار هایی مانند سرویس سالیانه پکیج را با یکی دو بار انجام دادن میتوانید ماهر شوید و خودتان انجام دهید اما کارهایی مانند تعمیر قطعات پکیج یا عیب یابی پکیج نیاز به سال ها کار کردن در کنار یک استادکار میباشد.

تعمیر پکیج در کرمان ( ایران رادیاتور کرمان ، بوتان کرمان )

اگر نیاز به تعمیر کار پکیج ایران رادیاتور و بوتان در شهر کرمان دارید با شماره 09135824101 تماس بگیرید. ما همواره سعی میکنیم بهترین سرویسکاران پکیج را به شما معرفی کنیم تا علت روشن نشدن پکیج شما را بیایند. همچنین اگر نیاز به نمایندگی ایران رادیاتور یا نمایندگی بوتان در کرمان دارید میتوانید درخواست خود را بیان کنید تا نزدیکترین نمایندگی پکیج را به شما معرفی کنیم. مطلب تعمیر پکیج ایران رادیاتور نیز میتواند پیشنهاد مناسبی برای آموختن تعمیرات پکیج باشد.

این پست دارای 191 نظر است

  1. روجا رحيمى

    سلام.پكيج ما ايساتيس است.مدت زيادى خطاى E2 ميده كه ما هر بار با ريست اب رو گرم كرديم.امروز گاز شهريمون قطع شد و ما خبر نداشتيم و هرچى ريست كرديم همچنان خطاى قبلى رو ميداد و شعله تشكيل نميشد.تا اينكه كلا بيخيال شديم و خاموش كرديم پكيج رو. گاز كه اومد ديگه پكيج روشن نشد و هر كارى كرديم روشن نميشه.حتى اون دكمه ى ابى رنگ رو باز كرديم و مقدارى اب ازش خارج شد! اما همچنان روشن نميشه.

    1. admin

      سلام. به کرمان تاسیسات خوش اومدین
      جرقه زن پکیج شما ضعیف شده است. بهتر است دستگاه را خاموش کنید و جرقه زن را با یک سمباده تمیز نمایید
      معمولا وقتی گار شهر را دستکاری میکنند، لوله ها هوا میگیرد. در نتیجه باید با رعایت احتیاط، شلنگ گاز را از زیر پکیج باز کنید و اجازه دهید اینقدر از شیلنگ گاز خارح شود تا بوی گاز را متوجه شوید. سپس لوله را متصل کنید، مطمئن شوید که نشتی گاز ندارید و دستگاه را ریست کنید تا مجددا شعله تشکیل شود. اگر سوال دیگری هست بنده در خدمتم.

      1. امیر

        سلام ببخشید پکیج ما جرقه نمیزنه که روشن بشه دلیلش چیه

        1. کرمان تاسیسات

          علت را نوشته ام بالاتر مطالعه کنید

      2. ناشناس

        سلام علت اینکه آب حمام درحال روشن بودن ایران پکیچ سردمیشه وکم گرم میشه علتش چه می تواند باشد

        1. کرمان تاسیسات

          سلام. خرابی پمپ ساختمان یا رسوب مدار پکیج

  2. میلاد

    سلام خسته نباشین پکیج من ایران رادیاتور هست که جرقه میزنه ولی روشن نمیشه پکیج اگه هم روشن بشه در عرض چند ثانیه خاموش میشه لطف میکنید بگید

    1. admin

      سلام
      مشکل ممکن است به دلیل رسوب داخل دستگاه و یا خرابی میله یون پکج باشد. باید اطلاعات بیشتری بیان نمایید.

  3. نگار

    سلام خسته نباشید
    پکیج ما ایران رادیاتور هست تا مرحله جرقه زدن میره اما شعله تشکیل نمیشه که آب رو گرم کنه .مشکل از چی میتونه باشه ؟

    1. admin

      سلام. ممکن است شیر برقی گاز کار نکند. باید تمام موارد را چک کنید.

    2. ناشناس

      نبود گاز
      فن رو باد بگیرید
      برنر و دودکش را تمیز کنید
      فشار کم گاز(خروجی سیت رو تنظیم کنید۱۷میلی بار)
      روی برنر فندک بزنید ببینید شعله دارید یا خیر اگه ندارید شیرگاز و برد مشکل داره
      برد

    3. ناشناس

      گفت که فشار

  4. ناشناس

    سلام
    خسته نباشید
    پکیج من مدل کالداونیزیا بوتان هست و یه مدته که بعضی وقتا صدای جرقه میاد ولی دیر روشن میشه و صدای انفجار زیادی تو دستگاه میاد و بعدش تا یه مدت درست کار میکنه
    بعضی وقتها هم چراغ وسط قرمز میشه و باید دستگاه رو ریست کنیم که تا یه مدت درست کار میکنه و ولی باز دوباره اینجوری میشه
    میشه راهنمایی بفرمایید که مشکل از کجا میتونه باشه.
    با سپاس از شما

    1. admin

      سلام جرقه زن پکیج شما ضعیف شده است و نیاز به تعویض دارد.

  5. مهدی

    سلام پکیج ایمر گس
    فشار دستگاه تنظیم هستش منبع انبساط تازه شارژ شده ولی پکیج روشن نمیشه نه فنش کار میکنه نه پمپ ولی وقتی پمپ و فن رو از مدار خارج کردم و به صورت یکسره امتحان کردم مطمین شدم کا فن و پمپ سالمه همه قطعاتو با مولتی متر چک کردم که سالم هستن ولی دستگاه روشن نمیشه میتونین کمکم کنین؟

    1. admin

      سلام. باید برد دستگاه را چک کنید.

  6. سامان ترکمان

    سلام پکیج ما مدول فرولی میباشد، مدتی بود که آب خود به خود چمد دقیقه سرد میشد و دوباره داغ تا امروز دیگه اصلا داغ نمیشه متوجه شدیم پکیج تا روشن شدن میره ولی انگار جرقه ای زده نمیشه و بازش کردم معلوم نیست جرقه زنش کجاس باید چکار کنم

    1. کرمان تاسیسات

      سلام جرقه زن داخل محفظه احتراق قرار دارد.

      1. حیدر

        حیدرازجلفا .پکیج ایران رادیاتور دارم حدود دوهفته ای میشه که وقتی اب گرم را بازش میکنیم ارور میدهد وحتما بایستی خاموش روشن شود تاپکیج روشن بشه الان دیگر باخاموش وروشن کردن هم روشن نمیشه درصورت امکان راهنمائی کنید

        1. کرمان تاسیسات

          سلام. باید ارور را بفرمایید. کدام چراغ ها چشمک میزند؟

    2. مازینی

      با سلام .پکیج ما بوتان اپتیماست الان دو روزه خاموش میشه شعله .‌ریست میکنم شعله روشن میشه بلافاصله خاموش میشه..یه مدت کار میکنه ..خاموش میشه ..ولی هر چی ریست میکنی روشن میشه بلافاصله خاموش میشه..

      1. کرمان تاسیسات

        سلام. مشکل ممکن است از پرشر دود، میله یون یا خرابی برد باشد. بیشتر از همه پرشر دود خراب میشه.

  7. فائزه

    سلام پکیج ما ایساتیسه دوروزه که خودبه خود خاموش میشه و E6میده و پکیج و اب گرم نداریم مشکل چیست

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. پرشر دود دستگاه شما خراب شده است و باید تعویض گردد.

      1. حمید

        سلام.پکیچ من بوتان هستش چند وقته فن شروع بکار میکنه وبعداز مدت بیست الی سی ثانیه مشعل روشن میشه اما قبلا بعداز روشن شدن فن دوسه ثانیه بیشتر طول نمیکشد وروشن میشد در ضمن اب گرم رو باز میکنیم یه مدت گرم میشه اما دوباره سرد میشه لطفا راهنمایی بفرماید مشکلش چیه.حمید از الیگودرز

  8. ناشناس

    سلام پکیج ما خطای E2 میده و علامت شعله میاد رو صفحه نصفه شب ارور میده م ریست میکنم خوب میشه وباز تکرار میشه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام.
      جرقه زن پکیج شما تنظیم نیست و باید تنظیم شود.

      1. ناشناس

        سلام پکیج من ایران رادیاتور هست روی چراغ ۷۰ ارور میزنه
        که تو دفترجه راهنماش نوشته دستگاه بیش از حد داغ شده
        علتش چیه و چکارش کنم
        جالبه که مدت چند روز خاموش هم بوده

        1. کرمان تاسیسات

          سلام. مشکل از رسوب در داخل مبدل ثانویه است باید اسیدشویی شود

  9. کیانوش

    سلام پکیج ما ایران رادیاتور مدلm24ffهست خاموش شده روشن که کردم چراغها ۴۰و ۶۰و۸۰ چشمک میزنه علت چیست

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. پرشر دود خراب شده است و باید تعویض شود.

  10. هادی مرادی

    سلام خسته نباشید پکیج من ایران رادیاتور هستش وارور عدم ایجاد شعله میده و روشن نمیشه ولی وقتی که درپوش محفظه ایجاد شعله را باز می کنم و اکسیژن کافی به محفظه میرسه اکثرا روشن می شه و به خوبی کار می کنه علت چیست؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. همانطور که متوجه شده اید، اکسیژن کافی به دستگاه نمیرسد، تمام درپوش ها را بردارید و یا تنفس دستگاه را از هوای آزاد تامین نمایید.

  11. علی

    سلام
    پکیج ما بوتان مدل بتا. دیشب چراغ قرمز روشن شد و پکیج خاموش شد. ریست کردم اما جرقه زن عمل نکرد. پکیج و باز کردم و سوکت بالا پکیج و کشیدم و دوباره گذاشتم جرقه زن عمل کرد. چند دقیقه بعد باز هم این مشکل بوجود آمد. وقتی آب و گرم و هم باز میکنیم جرقه زن عمل نمیکنه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. ممکن است مشکل از کابل رابط جرقه زن باشد، با یک کابل دیگر تست کنید

  12. آرمان

    با سلام
    پکیج ما بوتان مدل اپتیما هست. چند وقته که مشعل دیر روشن میشه. یعنی بعد از باز کردن شیر آب گرم، فن دستگاه شروع به کار میکنه و بعد از حدود 10 ثانیه مشعل روشن میشه. قبلا 2 تا 3 ثانیه بعد از باز کردن شیر آب، مشعل روشن میشد.
    ممنون میشم بگید بخاطر چی هست

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. گاهی اوقات این اتفاق به دلیل کثیفی جرقه زن یا ضعف جرقه و گاهی اوقات به دلیل کثیفی مبدل (دوده گرفتن) و ضعف تخلیه هوا توسط فن پکیج میباشد.

  13. هادی

    باسلام
    پکیجم اپتیماس بحالت رادیاتور ویا آب گرم که میزاریم سبز چشمک زن میشه تا میخواد استارت کنه یدفعه چراغ قرمز ثابت میشه،استارت میزنه ولی هیچ دستوری دریافت نمیکنه.
    مشکل چیست

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. به احتمال زیاد مشکل از برد الکترونیک میباشد.

  14. محمد

    سلام پکیج ما بوتان کالدا میباشد اما وقتی استارت میزنیم فن روشن میشود ولی جرقه زن عمل نمیکند و فن خاموش و چراغ قرمر می شود

    1. کرمان تاسیسات

      سلام.
      پرشر دود را چک کنید اگر سالم بود باید برد را تعمیر کنید.

      1. علی

        سلام،پکیج کالدا دارم که گهگاهی چراغش قرمز میشه و بعضی مواقع هم شاید تا یکهفته درسته،حتی سنسور دود را هم یکسره کردم بازم مشکل داره،سنسور گرمایش را هم عوض کردم باز مشکل هر از گاهی داره خاموش میشه که باید دوباره روشن کنم.ممنون

        1. کرمان تاسیسات

          یون و جرقه زا تمیز کنید اگر مشکل حل نشد آن را تعویض نمایید.

  15. علی

    سلام پکیژ ما ایرانرادیاتوره جرقه میزنه روشن نمیشه کابل جرقه زن راتکون میدم روشن میشه مشکل چیه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. دهنه جرقه زن تنظیم نیست، کافیست با یک عدد دوسو، دهنه جرقه زن را یک تا دو میلیمتر بالا ببرید.

  16. سهیل پناهی

    سلام پکیج من بوتانه شمعک روشنه ولی وقتی آب گرم رو باز میکنم شعله تنیده که گرم کنه (داشتم از آب گرم استفاده میکردم خاموش شد روشن کردم شمعک رو ولی دیگه با باز کردن آب گرم شعله نامیده که گرم شده)ممنون میشم راهنمایی کنید
    سپاس

  17. گیتی جلالی

    سلام .خسته نباشید .پکیج منزل خراب شده بود و آب سرد بود از دیشب .الان با راهنماییهایی شما روشنش کردیم .ایراد از شیر پر کن بود .واقعا ممنونم از راهنمایی کامل و خوب شما وگرنه توی این وضعیت خطرناک کرونا نمیدونستیم چکار کنیم هزار بار ممنونم .سلامت باشین و خدا خیرتون بده

    1. کرمان تاسیسات

      خواهش میکنم.
      ممنون از شما که قدردانی میکنید.

  18. Fari

    سلام پکیج ما اریستون هست و هر کی میاد درست کنه درست نمیشه و خطا ی ۵۰۱ میده خیلی از قسمت هاشو عوض کردن ولی درست نمیشه و این اتفاق اکثرا شب ها از ساعت ۷ به بعد میشه و هی خطا ی ۵۰۱ میده ریست میکنیم جرقه میزنه روشن میشه بعد ۵ دقیقه کار کردن ولی بعدش باز خطا میده ۵۰۱

    1. کرمان تاسیسات

      سلام.
      مشکل به احتمال بسیار زیاد از برد الکترونیک است. اما از آن جایی که فرموده اید ساعت 7 به بعد این مشکل پیش می آید، میتوان موضوع را به افت ولتاژ یا وجود فاز القایی ارتباط داد.
      اگر دقت کرده باشید، تیر چراغ برق چهار کابل دارد. یکی از این کابل ها به نام فاز شهرداری، همان کابلی است که از ساعت 7 به بعد چراغ های داخل کوچه و خیابان را روشن میکند. وفتی این کابل فازدار میشود، کمی افت ولتاژ در دیگر فاز ها دیده میشود.
      با یک ولت متر ، مقدار ولت داخل پریز را قبل و بعد از ساعت هفت چک کنید. اگر اختلاف زیاد باشد، برد الکترونیک پکیج خطا میدهد.
      همچنین برای اطمینان از نبود فاز القایی، یک سیم افشان را از بدنه دستگاه به لوله گاز بکشید ( یک سیم ارت ایجاد کنید).
      انشاالله که مشکل حل میشود.

  19. ناشناس

    سلام.پکیج ما ایساتیسه آب گرم نمیشه و اینکه الان وایما صدای جرقه میده میشه راهنمایی کنید الانم کسی نیست بیاد تعمیر کنه

    1. کرمان تاسیسات

      سلامو دستگاه چه اروری میدهد؟

  20. حامد

    سلام پکیج ما ایران رادیاتور کلا قسمت شوفاژش کار میکنه وقتی شوفاژو میبندیم .دیگه آب گرم نمیشه و جرقه نمیزنه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. پرده دیافراگم پاره شده است به همین دلیل دستگاه روی حالت تابستانه کار نمیکند.

    2. خدایار

      من هم همین مشکل بت پکیج همیشه خراب ایران رادیاتور را دارم

  21. حامد

    در حالت عادی ام فقط شوفاژا روشنن. کلا اب گرم نداریم .جرقه ام شیر آب رو باز میکنیم نمیزنه .ولی برا شوفاژا کار میکنه

    1. کرمان تاسیسات

      بله همانطور که در کامنت قبل توضیح دادم، دیافرگام دستگاه مشکل دارد و باید تعویض گردد.

  22. علیرضا جدیدی ازنا، لرستان

    سلام ،سال نو مبارک ،پکیج ما پرلابا خطای E01خاموش میشه قبلا اینطور شد با خاموش روشن کردن درست میشدولی از دیشب چند بار امتحان کردم صدای جرقه میاد ولی شعله تشکیل نمیشه به تعمیر کارم زنگ زدم جواب نداد شرمنده مزاحم شما شدم،هواگیری هم کردم،شلنگ گازورودی به پکیجم در اوردم شیر گازو باز کرم مسدود نبود،متشکر

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. هنگام جرقه زنی، یک چوب کبریت را کنار نوک میله جرقه زن روشن کنید. با رعابت احتیاط
      اگر شعله تشکیل شد، جرقه زن ضعیف است. اگر شعله تشکیل نشد، شیر کنترل گاز یا برد الکترونیک مشکل دارند.

  23. هادی

    سلام وقت بخیر پکیج ایران رادیاتور جرقه میزنه بعد از 4بار تلاش روشن میشه مشکل از کجاست؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. نوک جرقه زن کثیف شده و یا تنظیم نیست.

  24. خضرنژاد هستم از پیرانشهر

    سلام پکیج بندە شوفاژکار هستش.هنوز دوسال نیست گرفتیم،سە چهار بار در این مدت خطای E1 رو میدە،طوریکە در حالت زمستانە بیشتر پیش میاد،تا آب تمام گرم و داغ نشە،خطا نمیدە،یعنی جرقە رو میزنە ولی شعلە تشکیل نمیشە.پاییز گذشتە بردش را و در زمستان شیرکنترل گاز رو تعویض کردیم ولی باز همان خطا با همان روش کە روشن میشە آب گرم و سپس داغ میشە رادیاتها داغ میشن و دیگە شروع میکنە بە مشکل و صدای ناهنجار ارور ای 1.اما بعد اینکە ارور داد و رادیاتها سرد شدند ،اگر آب گرم یکی از شیرها رو باز میکنیم ،دوبارە پکیج جرقە رو میزنە و سعلە تشکیل میشە.حال خطا از کجاست و چکار میشە کرد .
    تشکر ار صبر و حوصلە و راهنماییهاتون

    1. کرمان تاسیسات

      به احتمال زیاد مشکل از برد میباشد اما تا از نزدکی دستگاه را نبینیم نمیتوانیم نظر قطعی بدهیم.

  25. مهدی.لاهیجان

    سلام
    پکیج بوتان دارم
    از همون روزهای اول خریدم مشکلی داره و اونم به این شکله که در دمای ۶۰درجه به بالا راحت جرقه میزنه و روشن میشه ولی درجه رو کم میکنم مثلا ۵۵ یا پایین تر جرقه میزنه ولی روشن نمیشه.در اون لحظه حتی صدای کنتور گاز رو هم میشنوم یعنی گاز رو هم آزاد میکنه صدای جرقه زن هم میاد پس،چرا تو دمای پایین روشن نمیشه؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. شعله کوتاه تنظیم نیست که باید تنظیم شود.

  26. رضا باقری

    سلام خسته نباشید ، پکیج ما ایران رادیاتور هست ، زمانی که روشن میکنیم آب گرم داریم ولی وقتی کلید رادیاتورها را روشن میکنیم عکس شعله که روی پکیج هست روشن نمیشود و رادیاتورها سرد میباشد ، ولی زمانی که آب گرم را باز میکنیم عکس شعله روشن و آب گرم میشود . ممنونم از راهنمایی شما

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. دستگاه شما روی حالت گرمایش رادیاتور نمیرود. ممکن است دسته انتخاب فصل شکسته باشد. همچنین ممکن است مشکل از شیر برقی نیز باشد.

  27. ناشناس

    سلام روز بخیر
    پکیج ما بوتان مدل پارما هست

    فن یکسره روشن هست خاموش نمیشه چراغ قرمز چشمک میزنه روی ال سی دی فقد علامت زنگوله میاد

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. رله فن خراب است و باید تعویض گردد.

  28. محمد

    باسلام،پکیج من ایساتیس هست،از لحظه ای که اب رو باز میکنیم تا اینکه اب گرم بشه خیلی طول میکشه حدود سی چهل ثانیه بعضی وقتا هم بیشتر،اب رو که باز میکنیم فن روشن میشه پنج شش ثانیه بعد هم جرقه زن روشن میشه و پکیج هم روشن میشه ولی نمیدونم چرا اب دیر گرم میشه.

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. مشکل ممکن است از کم شدن حساسیت فلومتر یا کم بودن فشار آب باشد.

  29. علیرضا

    سلام و وقت بخیر
    پکیج ایران رادیاتور مدل es28ff ,
    وقتی شیر آبگرم و باز میکنم،فن کار میکنه ولی گرم نمیشه و چراغ مشعل خاموشه،و چراغ های 30_40 . 50_60 ،70_80 ،به تناوب دو تا دوتا روشن و خاموش میشه،فشار مانومتر هم حدود 1.5 هست.لطفا راهنمایی فرمایید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. وجود رقص نور در حالت آب گرم مصرفی طبیعی است. اما روشن نشدن شعله عیب محسوب میشود که اکثر مواقع خرابی ترمیستور یا همان ان تی سی آب گرم مصرفی علتش است.

  30. مصطفی

    سلام. آبگرم کن ایران رادیاتور m24ll تو خونه چند روزی هست که با باز کردن آب گرم مصرفی شمعک(جرقه زن) روشن نمیشه و آب سرده ولی شمعک برای رادیاتورها روشن میشه و کاملا گرمه گرمه… اگه میشه راهنماییم کنید بدنم بو گرفته… ممنون میشم.

    1. کرمان تاسیسات

      :))) ببخشید که دیر جوابتون رو دادم. مکشل دستگاه شما خرابی ترمیستور آب گرم و یا خرابی فلوسوئیچ میباشد.

  31. بهبود بابایی

    سلام پکیج ما ایران رادیاتوره مدل m24ff مکانیکیه درست دو ساله خریدم از یک و نیم ماه پیش یعنی قبل از عید شعله نارنجی موقع باز کردن شبر آب روشن خاموش میشد و آب هم سرد و گرم میشد تا اینکه امروز خود بخود از کار افتاده شعله نارنجی روشن نمیشه بقیه چراغها هم در حالت چشمک زدن هستند حالا چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. ممکن است به دلیل قطعی و وصلی مکرر پرشر دود باشد که نهایتا باید پرشر دود را تعویض نمایید.
      همچنین ممکن است مشکل از خرابی ترمیستور آب گرم مصرفی باشد.

  32. علی

    سلام پکیج بوتان مدل پارما دارم وقتی اب گرم رو باز میکنم فن روشن میشه ولی مشعل کارنمیکنه ممنون میشم مشکل روبفرمایید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. خرابی پرشر دود یا رله فن ( اگر روی حالت زمستانه هم کار نمیکند).

  33. محمد

    سلام. پکیج ما یه نوع پکیج ایتالیایی یا اسپانیایی به اسم استپ آترنا هست که کاتالوگ اسپانیایی داره. خطای ۰۲ می یاره که تو دفترچه نوشته فشار ورودی ضعیف( البته ترجمه اش). شانسی بعضی وقت ها خطاش می ره و روشن می شه. یه بار که تعمیرکار اومد براش یکم با سنسور پرشر دود ور رفت و درست شد. من نفهمیدم از اون بود یا نه. الان که ارور می ده هر کاری می کنم ریست می شه و اصلا به مرحله جرقه نمی رسه. معمولا وقتی باد می یاد بعدش اینطوری میشه. پکیج هم تو تراسه. الان سنسور پرشر جمپر کنم بنظرتون درست می شه؟
    ممنون از توجهتون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. پرشر دود را نمیتوان پل کرد. اما میتوانید یک متر دودکش سایز 6 بذارید. انشاالله که اوکی میشه.

  34. محمد

    در ارتباط با سوالی که پرسیدم باید بگم که پس از استارت مجدد فن برای ۵ تا ۶ ثانیه می چرخه ولی جرقه نمی زنه. شیلنگ گاز رو هم باز کردم یه کم گاز تخلیه شد وصل کردم دوباره خطای ۰۲ می یاد. کلافه ام کرده.

    1. کرمان تاسیسات

      شما سنسور فشار آب ( پرشر آب) را پل کن. بعد همزمان با استارت فن، شیلنگ پرشر را بمک. بعد ول کن دوباره که فن استارت زد شیلنگ را بمک. اگر درست شد، مشکل از دودکش یا برد است اگر درست نشد ممکنه پرشر ضعیف شده باشه.

  35. علی

    سلام،پکیج کالداونیزیا بدون فن دارم که تند تند خاموش میشه و چراݝش قرمز ثابت میشه،سنسور دود را هم مستقیمش کردمولی باز همون حالت میشد،سنسور گرمایش هم عوض کردم ولی الان خاموش شدنش کمتر شده مثلا اگر قبلاروزی چندبار بود الان بعداز عوض کردن ntcگرمایش،هفته ای یکبار خاموش و قرمز ثابت میشه،ایا علتش میتونه ضعیف یا خراب بودن رله شیر برقی گاز روی برد باشه؟
    ممنون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. بهتر است یون و جرقه زن را تمیز نمایید.

  36. شعبان احمدی

    سلام علیک .قبلا ازشما تشکر میکنم که امکان راه حل مشکل رافراهم کردید.پکیج ما ایساتیس است زمانیکه شوفاژروشن است خوب کار میکند آب گرم باز میکنیم مشعل روشن میشود و آب گرم میگردد.اما وقتی شوفاژراخاموش میکنیم آب گرم را باز میکنیم مشعل روشن نمیشود و آب گرم نداریم.

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. فلومتر پکیج شما خراب شده است.

  37. ماهان

    سلام. پکیج ما حالت زمستانه مشکلی نداره. اما وقتی میره تابستانه اگر یکی 2 ساعت اب گرم باز نکنیم بعدش دیگه روشن نمیشه. جالبه که وقتی چندتا مشت میکوبم پهلوهاش روشن میشه. ( حالت تابستانه اگر بالای 1 ساعت از اب گرم استفاده نکنیم بعد از 1 ساعت وقتی اب گرم باز میکنیم: پکیج استارت میخوره ولی روشن نمیشه)

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. داخل فلوسوئیچ یا فلومتر جرم گرفته است باز کنید با اسید بشویید درست میشود.

  38. علی

    سلام،پکیج کالدا فن دار هست که گاهی وقت ها خاموش و چراغ قرمز ثابت میشه،فن را تمیز کردم،پرشر دود عوض کردم،هر دو سنسور مصرفی و گرمایش را عوض کردم،دریچه تهویه را باز گذاشتم،رسوبگیری کردم،باز هم هر از گاهی دوباره قرمز ثابت میشه،فقط برد را عوض نکردم، بار روی یک و نیم هست،حتی پرشر اب را هم اتصال دادم، ممنون که وقت میذارید

  39. علی

    سلام،خسته نباشید،برداشت من اینه که شیر بای پس پکیج باید همیشه بسته باشه فقط در مواقعی بخاطر نسوختن پمپ در اثر رسوب یا عدم چرخش اب،دریچه باز میشه ،ولی در پکیج دیدم زمانی که در حالت زمستانه هست لوله بای پس هم داغ میشه،مگه نه اینکه باید لوله بای پس سرد باشه،دلیل گرم ماندن لوله بای پس چیه؟پکیج در هر دو حالت خیلی خوب کار میکنه،در خیلی از پکیج ها که دقت کردم بهمین صورت هست،چرا؟

  40. صادقی

    سلام خسته نباشید پکیج ما خطایe32میده میشه راهنمایی کنید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. در متن هست.

  41. م.ب

    خیلی ممنون … پکیج دیواری ما چند روز بود اصلا روشن نمیشد
    من با استفاده از راهنماییهای شما توانستم متوجه شوم که عیب از پریز برق بود نه از پکیج
    و خیلی خوشحال شدم
    سالم و موفق باشید

  42. میثم حیدریان

    سلام پکیجمون ایران رادیاتور چند روز پیش برقمونو قطع و وصل کردیم پکیج خاموش شد حالا روشن نمیشه چراغاش اصلا روشن نمیشه ایرادش چیه با تشکر میثم حیدریان

    1. کرمان تاسیسات

      سلام . به احتمال بسیار زیاد فیوز پکیج شما سوخته است. آن را تعویض نمایید مشکل حل میشود.

  43. کرمان تاسیسات

    سلام. اگر یک دفعه بالا پایین میشود، آب دور نمیزند. اما اگر فقط بالا میرود، آب داخل دستگاه جوش میاورد و منبع انبساط نیز در مدار نیست.

  44. امیر

    سلام خسته نباشین پکیج ما ایران رادیاتور هستش وقتی آب رو باز میکنیم جرقه نمیزنه و چراغ هاش دوتا دوتا رقص نور داره مدلش هم se26ff هست اگر اشتباه نکنم میخاستم بدونم علتش چیه ممنون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. مشکل از خرابی ترمیتسور آب گرم است که باید تعویض گردد.

  45. رضا

    با سلام و خداقوت به دوستان گرامی. پکیج من لورچ مدل هرما 24 هست یه مشکلی که داره نشانگر مشعلش روشن نمیشه و اب گرم نمیشه دماش ثابت میمونه. صدا ازش میاد ولی دمای اب ثابت میمونه.یه بار پیچ زیرش باز کردم فشارش یکم بالتر از 2 رفت بعد مشعلش روشن شد و شروع به کار کرد و اب گرم میشد. حالا دوباره همون مشکل پیدا کرده. هیچ جوره هم درست نمیشه. لطفا راهنماییم کنید. نمایندگیش ز زدم میگه مشکل سنسور فشاره 300 تومان هزینشه.

    1. کرمان تاسیسات

      وقتی پیچ را باز میکنید فشار بالا میرود یا کلا بالا نمیرود؟

  46. اصغری از تهران

    سلام خسته نباشید
    پکیج ما ایران رادیاتور هستش .ولی یه چند وقته که در حال کار کردن اب گرمش سرد میشه و وقتی که نگاه میکنم روی درجه ۶۰ و ۷۰ چشمک میزنه بعضی اوقات هم بین ۳۰ و۴۰ چشمک میزنه ولی اون نماد شعله چراغش خاموشه و نماد ودوش اب هم مدام چشمک میزنه میتونم بدونم علت چیه ؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. ترمیستور خراب است و با تعویض مشکل شما حل میشود

  47. رضا

    سلام پکیج ایران رادیاتور دارم الان چند وقته که مشعل روشن نمی شود و مرتبا باید ریست کنم. کد ارور ۷۰ ۸۰ روشن میشه. علتش چیه؟ لطفا راهنمایی کنید. تشکر

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. یون و جرقه زن پکیج شما نیاز به سرویس دارد.

  48. جواد از قم

    سلام پکیج بوتان دارم فنشش روشن نمیشه مدتی بود فنش یه سره بود تست کردم فن سالمه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. رله فن را تعویض کنید حل میشه

  49. داریوش

    سلام.پکیچ ایران رادیاتور دارم. یک هفته منزل نبودم پکیچ و خاموش کردم و برقش را خاموش کردم.الان که روشن میکنم ارور ۴۰ ۷۰ میده ، قبلش اینطوری نبود ضمنا شیرپرکن هم باز کردم درجه بین ۱ الی ۱.۵ رسیده. بازم مشعلش روشن نمیشه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. پیچ پشت پمپ را را باز کنید تا پمپ هواگیری شود.

  50. جواد

    سلام
    پکیج من بوتان مدل پرلا است
    موقعی که به سمت آبگرمکن روشنش می کنم روشن نمیشه و آب رو گرم نمیکنه ولی به سمت شوفاژ هیچ مشکلی نداره علت خرابیش چی میتونه باشه

  51. امیر

    سلام
    من پکیج ایران رادیاتور دارم. وقتی از آب گرم استفاده می‌کنم، پکیج شعله داره ولی وقتی شوفاژها روشنه، پکیج شعله نداره و کار نمی‌کنه. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. دستور نمیگیرد. مشکل یا از برد است یا شیر سه طرفه

  52. امید

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از راهنماییهاتون
    پکیج ارور 40 80 میداد که بعد از یه مقدار اصلاح دودکش همچنان این ارور رو میداد، سنسور دود رو عوض کردیم و برای تست محلش رو از روی کلاهک پکیج باز کردیم و در محل دیگری گذاشتیم که گرم نشو ولی همچنان ارور مربوطه را گاهی می دهد
    در حال حاضر هم پکیج روی حالت تابستانه کار نمی کند ولی روی حالت زمستانه مشکلی ندارد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. ان تی سی ها را تعویض نمایید انشاالله که مشکل حل میشود.

  53. فریبرزخالقی

    سلام پکیج مابوتان مدل پرلا هست دروضعیت تابستانه کارمیکند ولی وقتی به زمستانه میاریم شکل تابستانه دیده میشه ورادیتورها سرد وکارنمیکند درضمن هواگیری هم کردم وفشارنیز درروی ۱/۵ گذاشتم برق سالم وچرغ سبز چشمک زن هم میزند

  54. امیرحسین

    سلام پکیج ما مدل بیتا مدل 22 sealed میباشد و
    مشعل پکیج روشن نمیشود، مخزن آب را تخلیه و هوا گیری کردم و پریز را خاموش و روشن کردم
    ریست کردم پکیج را مجدد سعی کردم اما مشعل روشن نشد.
    ممنون میشم پاسخگو باشید.

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. چه اروری دارید؟

  55. ناشناس

    سلام پکیج ماچند بارارور میداد علامت E01 رو نشون میداد با خاموش روشن کردن درست میشد اما الان دیگه گاز بالا نمیاره جرقه هم نمیزنه مشکل کجاست

    1. کرمان تاسیسات

      هنوزم ارور میده؟

    2. سلطان

      سلام
      ممنون از راهنمایی های خوب و صادقانه ی شما
      پکیج من ایران رادیاتور است روی حالت زمستانه، درجه گرما تا اخرین حد است، ولی دمای اب خیلی کم میشود و کل چراغها که خاموش میشود استارت میزند گرم میشود

      گاهی هم اصلا استارت نمیزند

      1. کرمان تاسیسات

        سلام. به احتمال زیاد رسوب دارید.

  56. دستگردی

    باسلام وعرض ادب
    فقط هنگام باز کردن شیر اب گرم پکیج روشن نمی شود. ولی موقع باز کردن رادیاتور پکیج روشن می شود لطفا راهنمایی فرمایید.

  57. عرفان امیری

    سلام
    پکیج ما ایران رادیاتور است روی حالت تابستانه شیر آب گرم رو باز میکنیم شعله روشن نمیشه و آب سرد میاد علامت شعله روی نمایشگرم نمیاد ولی روی حالت زمستانه شعله روشن میشه و علامت شعله رو نمایشگر میاد و پکیج به درستی کار میکنه هم شوفاژها کار میکنه هم آب گرمم داریم ممنون میشم راهنمایی کنید هیچ‌کد اروری هم نمیاد

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. ترمیستور آب گرم خراب است تعویض کنید درست میشه

  58. سحر

    سلام ممنون از توضیحاتتون.من پکیج سی وی بوتان دارم.وقتی میذارم رو حالت زمستانه گاهی افت بار هست گاهی اصلا علامت شعله نمیاد گاهی اصلا رادیاتورا گرم نمیشن بعد از یه مدتی دیگه تو حالت تابستانه هم ارور میده بیشتر هم ارور ۲۹ و ۱۵ رو نشون میده.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.هرچی هم با نمایندگی بوتان تماس میگیرم سعی میکنن تلفنی جواب بدن و رفع تکلیف کنن.ننیدونم چرا واقعا.یا میگن هواگیری کن یا حتما نشتی دارین درحالیکه نداره.

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. اگر درجه میوفته قطعا نشتی دارید منتهی ممکن است داخل دیوار یا کف زمین باشد متوجه نشوید.
      منبع انبساط پکیج شما احتمالا باد ندارد و خیلی سریع دچار افت فشار میشوید. باید منبع را در قدم اول باد کنید

    2. احسان

      با سلام
      من پکیج بوتان مدل cv424s دارم رو حالت زمستونه که میزارم بعد نیم ساعت ارور e4 میده
      مشکل کجاست? میتونم خودم درستش کنم?!

  59. امیرمنصور نایبی

    سلام. پکیج ما بوتان و قدیمی و مدل BS20 هست. این مدل ساده هست و برد پیشرفته ندارد.
    مشکلش این هست که از پارسال بعد از جرقه و وقتی دکمه روی پیلوت باشد شعله پیلوت روشن می شود ولی با وجود صبر زیاد وقتی دست را بر می داریم شعله خاموش می شود. پارسال تعمیرکار اومد و پشت محدوده پیلوت که مربوط به ترموستات هست را باز کرد و یک نگاهی کرد و بست و درست شد. البته دقیقا یادم نیست چه تغییری داد. منتها گفت نیازی به تعویض ترموستات نیست. یک سنسور هم بالای پکیج وجود دارد که همین تعمیرکار سالهای قبل تر آن سنسور را حذف و با سیم دو سر ترمینالی که به سنسورها مربوط میشده را اتصال کوتاه کرده تا دیگر همیشه وصل باشد. البته شاید اصولی نباشد ولی از همین حا مسلم می شود مشکل به سنسور مربوط نمی شود.
    در حال حاضر به دلیل کرونا می خواستم خودم آن را تعمیر کنم. ممکن است راهنمایی کنید در قسمت ورودی گاز و همچنین ترموستات چه مواردی را بررسی و چک نمایم؟
    تشکر فراوان

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. تمام مشکل شما مربوط به ترموستات است سراغ بقیه چیز ها نروید. ترموستات سرش سوخته قیمی هم نداره، بخرید عوض کنید انشاالله درست میشه. بازم اگر درست نشد مشکل از بوبین شیر گاز است.

  60. مهدی

    سلام وقت بخیر
    پکیج نوا بنسر دارم الان یه دو هفته ای هست که گذاشتمش رو حالت زمستانه وقتی سه ساعتی کار میکنه خطای 01میده و دیگه روشننمیشه جرقه هم نمیزنه
    رو حالت تابستانه که استفاده می‌کنیم واسه حمام چون یه سرروشن هست خطا نمیده ولیدر حالت زمستانه که پکیج هی بخاد روشن و خاموش بشه بعد از دو سه ساعت خطا میده و جرقه هم نمیزنه که روشن بشه و بعدم خطای 01میده باید خاموش کنم از برق بکشم یه ده دقیقه بعد دوباره کار میکنه و جرقه زن کار میکنه تا سه ساعتی کی هست و دوباره مشکل شروع میشه
    ممنون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. سر جرقه زن رو با سمباده و دستمال تمیز کنید و یک میلیمتر ببریدش بالاتر درست میشه

  61. مهدی

    سلام مجدد
    سر جرقه زن رو سمباده زدم تمیز کردم و یه میلیمتر هم بردم بالا تا 12 ساعت مشکل نداشتم دوباره ارور داد بعد خاموش و روشن کردم پکیج مشکل حل شد یه ده دوازده ساعت کار کرد دوباره ارور داد همشم رو حالت زمستانه بود هر سه چهار دقیقه یه بارم جرقه میزنه پکیج روشن میشه آب گرم میشه دوباره خاموش میشه
    یعنی مشکل اینه که بعد از ده دوازده ساعت کار کردن متوالی جرقه زن ارور میده باید خاموش روشنش کرد دوباره ده دوازده ساعت دیگه کار میکنه
    بنظرتون مشکل از ترانس جرقه زنه
    از برد هست
    یا از الکترود جرقه زن؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. مشکل از الکترود است، درست تنظیمش نکردی. روکش رو بردار خوب نگاه کن ببین جرقه دقیقا میخوره به سوراخ مشعل؟

  62. مهدی

    الکترود جرقه میزنه مشعل هم روشن میشه یه ده دوازده ساعت مرتب کار میکنه جرقه میزنه مشعل روشن میشه آب گرم میشه همیشه اوکی هست بعد از ده دوازده ساعت یه بارگی جرقه نمیزنه ارور 01 میده و ده دقیقه باید از برق بکشم دوباره همه چی اوکی میشه
    الکترود باید رو چه فاصله ای باید تنظیم کنم

    1. کرمان تاسیسات

      پس ممکنه مشکل از رله جرقه زن داخل برد باشه اون رو هم عوض کنید انشاالله اوکی میشه

  63. علی

    سلام،بار پکیج ما بالا میرفت،تعمیرکار میگه چون اب خیلی زیاد از والف میزنه بیرون ،منبع انبساط خرابه،اوردش پایین ولی الان که باد داخلش زدیم سالمه و باد را خالی نمیکنه و اب هم داخلش زدیم که هیچ ابی قاطی نکرده و باد هم خالی نشده،با توجه به اینکه بار پکیج بالا میرفت و اب خیلۍ زیادی از والف زد بیرون ،با تستی که انجام دادیم ایا احتمالش هست که منبع سالم باشه؟

    1. کرمان تاسیسات

      اگر آب از والف بیرون میزده یعنی سوراخ بوده دیگه. اینی که تعریف کردی خیلی عجیبه. منم بودم منبع رو عوض میکردم

  64. ارمین

    ممنون از راهنماییتون جواب داد خطای فشار اب .
    سپاسگزارم

    1. کرمان تاسیسات

      خواهش میکنم

  65. امیر دادرس

    سلام.ببخشید پکیج ایران رادیاتور ما برای سیستم گرمایش جرقه میزنه روشن میشه خاموش میشه برای بار دوم وسوم روشن میشه.نمیدونم مشکل چی هست؟مشکل اکسیژن نداره هم در کابینت باز کردم.حالت روشن شدن از طریق شیر مشکل نداره.

    1. کرمان تاسیسات

      اکسیژن هست، جرقه زن یا صعیفه یا تنظیم نیست

      1. مصطفی

        سلام
        وقتتون بخیر
        پکیج کالدا ونزیا
        ۲ تا ایراد پیدا کرده
        ۱- در حالت زمستان پکیج جرقه میزند ولی شعله تشکیل نمیشود و چراغ قرمز می‌شود برای حل این مشکل مجبوریم به محض اینکه پکیج رو تو حالت زمستان قرار داریم آب گرم رو باز کنیم تا بعد از جرقه شعله تشکیل بشه هر چند بعد از اتومات کردن پکیج دوباره وقتی الکترود جرقه میزند شعله تشکیل نمی‌شود و چراغ خطا قرمز می‌شود
        ۲- وقتی آب گرم باز است (هم حالت تابستان هم زمستان) شعله خاموش شده و دوباره شروع بکار می‌کند و اینکار باعث سرد و گرم شدن مکرر آب می‌شود
        توضیح اینکه هردو دریچه بالا رو باز کردم و فن و ntc پکیج رو سرویس کردم
        ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. کرمان تاسیسات

          سلام.
          مشکل اول در بیشتر موارد به خاطر برد الکترونیک هست.
          مشکل دوم میتواند به خاطر تنظیم نبودن شعله و یا رسوب در مدار باشد

  66. زارع

    سلام خسته نباشید پکیج بوتان مدل اوبتیماست روی حالت ابگرمکن مشکلی نداره فوری اب و گرم میکنه ولی از دوروز پیش تا حالا دیدیم شوفاژ سرده ..و ریست کردم بردم رو تابستون و باز زمستون ولی خب شعله ور نمیشه واسه شوفاژ و دما بالا میره و روشن نمیشه با این حال شوفاژ سرده میشه لطفا راهنمایی کنید تو این شرایط کرونا نمیشه تعمییرکار بیاریم ممنون میشم.

    1. کرمان تاسیسات

      احتمالا فلوسوئیچ دستگاه خراب شده

  67. هومن

    سلام .پکیج ایران رادیاتور دارم صدای جرقه زدن میاد ولی شعله روشن نمیشه و چراغ نارنجی نمیشه وبعد از سه بار چراغ قرمز روشن میشه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. با چوب کبریت تست کنید که شعله تشکیل میشه یا نه اگر شد، جرقه زن رو عوض کنید اگر نشد شیر برقی گاز مشکل داره.

  68. رسول

    سلام پکیج ما ایران رادیاتو هست. مدل BM24FF هست روشن نمیشه جرقه هم نمیزنه

    1. کرمان تاسیسات

      ارور چی میده؟

  69. سبحان

    سلام
    پکیچ من لوگان هستش وقتی که رادیاتور ها خاموش هست شیر اب گرم که باز میکنم جرقه زن کار نمیکنه ولی وقتی که
    فشار اب بالا میبرم و رادیاتورهارو فعال میکنم اون موقع فندک ابگرم کن کار میکنه جرقه زن کار میکنه و شعله روشن میشه
    بعضی وقتا رادیاتور ها هم خاموش هستن اب گرم فندکش جرقه میزنه
    ولی بیشتر وقتا جرقه نمیزنه

    1. کرمان تاسیسات

      ممکن است فلوسوئیچ دستگاهتان خراب شده باشد.

  70. امید بازیار

    سلام به همه بچه های کرمان تاسیسات
    واقعا دمتون گرم بخاطر راهنمایی های بسیار خوبتون.من همه مشکلاتمو با متن های شما رفع کردم.ممنون از همگی خسته نباشید
    امید از شیراز

  71. محسن

    سلام
    خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون
    واقعا مشکلمو حل کرد

    1. کرمان تاسیسات

      خواهش میکنم

  72. یگانه

    سلام چراغ چشمک زن روشن نمیشود و صفحه ی دیجیتالی نشان نمیدهد و آب گرم نمی آید در حالی که پریز برق سالم و متصل و گاز و آب هم بدون مشکل به آن متصل است علتش چه چیزی می تواند باشد ؟(بار آن هم۱/۵ است)

    و قطع موقت کرده بودیم دو روز بعد آمدیم رادیاتور دیگر روشن نشد

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. مدل دستگاه شما پرلا است؟ برد پکیج پرلا بسیار حساس به نوسان برق است و احتمالا به همین دلیل برد پکیجتان خراب شده است و چیزی نشان نمیدهد.

  73. مهدی

    سلام خسته نباشید پکیج من بوتان مدل ورونا هستش چند روزی هست روی حالت تابستانه همش ارور E44رو میده خاموش روشن میکنم درست میشه ولی بعد از چند ساعت باز همینطور میشه مشکل از چیه باید چیکارش کنم ممنون.

    1. کرمان تاسیسات

      میله یون و جرقه پکیج شما باید سرویس شود و در صورت لزوم، فشار گاز تنظیم گردد. اگر خودتان دست به آچار هستید با قطع گاز و برق و رعایت نکات ایمنی، محفظه شعله را باز کنید و میله یون را با سیم ظرفشویی تمیز کنید

  74. بهزاد

    سلام با توجه به مطالب ارائه شده توسط شما تونستم مشکل پکیج مون رو رفع کنم. خیلی ممنونم

    1. کرمان تاسیسات

      خواهش میکنم موفق باشید

  75. شهاب

    سلام آبگرمکن برای من ایران رادیاتور هست چراغ های دما مدام در حال چشمک زدن به ترتیب هستند و چراغ اصلی که بیانگر روشن شدن آبگرمن هست هم روشن میشه اما دما در یک حالت فیکس نمیشه که آب گرم شه.

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. در این مدل ها هر وقت آب گرم را باز کنید دو تا دوتا رقص نور دارید و این یعنی دستگاه سالم داره کار میکنه. اگر آب گرم نمیشه یا فشار آبتون مشکل داره یا رسوب دارید.

  76. شهاب

    چراغ ها به صورت جفت جفت به ترتیب روشن میشوند و چراغ مشعل که همون چراغ اصلی نوشتم روشنه

  77. علی

    سلام پیکج ایران رادیاتور ارور e7 میده، چیکار کنم؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. برد الکترونیک باید چک شود.

  78. مهدی اسکندرزاده

    سلام پکیج دیر روشن میشود و دیر خاموش میشود

    1. کرمان تاسیسات

      سلام اگر مدل دیافراگمی است، سوپاپ ها رسوب گرفته اند و با اسید شویی حل میشود.

  79. مراد

    سلام خسته نباشید. پکیج ما بوتان مدل پرلاپرو هست. و خطای e03 میده و روشن میشه. ولی چراغش قرمز رنگ هست و زنگوله روش نمایش داده میشه و همچنین علیرغم اینکه پکیج روشنه گرم نمیکنه شوفاژ ها رو. علتش از چی می‌تونه باشه؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام پرشر دود ضعیف شده است و بهتر است تعویض گردد

  80. مهدی

    آقا دمتون گرم
    مشکل من فشار بود حل شد
    واقعا ممنون از اطلاعاتتون

  81. Masood

    درود بر شما دوست گرامی سپاس برای متن مفید و پاسخگویی

  82. ناشناس

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون

  83. مرتضی

    سلام پکیج بوتان دارم استارت میزنه ولی دیگه خبری از روشن شدن و جرقه زدن نیست اما با دستم وقتی یه ضربه کوچیک از بالای پکیج میزنم روشن میشه

    1. کرمان تاسیسات

      اگر مدل بیتا است، پرشر را تعویض کنید

  84. عرفان

    سلام
    پکیج بوتان دارم، سالم بود، قبل از عید خاموش کردم رفتم مسافرت، حالا برگشتم، روشن نمیشه ، به هیج وجه ، چه کنم، فشارش رو تنظیم کردم، ریست هم کردم، نه زمستانه نه تابستانه، هیچی رو جواب نمیده

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. برد ها پرلا و پرلا پرو مخصوصا سبزرنگ ها زیاد این اتفاق میوفته براشون. باید یا برد را تعمیر کنید یا یکی نو بخرید

  85. مرضیه

    سلام روزتون بخیر میبخشید پکیج ایران رادیاتور داریم چند ماهی هست که پکیج بعد از چندین بار جرقه زدن روشن میشه اوایل پنج یا شش جرقه میزد ولی الان گاهی نوزده یا بیست بار باید جرقه بزنه تا روشن بشه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام نوک جرقه زن را تنظیم کنید، شعله را تنظیم کنید و مطمئن شوید جرقه قوی باشد

  86. Seyed kamal 1360@gmail.com

    سلام دستگاه پکیج تاچ …سیستم تا مرحله جرقه پیش میره ولی مشعل روشن نمیشه تعمیرکار میگه از بردش…میخاستم ببینم تشخیصشون درسته؟

    1. کرمان تاسیسات

      بله در این دستگاه ها اشکال از برد شایع است

  87. علی

    سلام،پکیج مابوتان مدل بیتامیباشد،آب گرم نمیکنه وقتی درب قسمت احتراق بارکردن شعله روشن شد،ولی می‌بندم خاموش میشه،علت چیه،

    1. کرمان تاسیسات

      سلام خوب نفس نمیکشد. فین های مبدل را تمیز کنید

  88. M

    سلام
    پکیج ایران شرق دارم
    جرقه میزنه ولی شعله روشن نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. اگر میله یون دارد باید آن را تمیز کنید. اگر ترموکوپلی است باید آن را تعویض نمایید

  89. اکبر

    سلام و عرض ادب . پکیج بوتان پرلا داریم . ارور e01 میدهد . ابتدا روشن خاموش میکردیم گاهی شعله روشن میشد . ولی الان خیر . ابتدا یه صدای شبیه فن ولی خفیفتر از فن میده ، فن روشن نمیشه و جرقه هم نمیزنه و طبیعتا شعله روشن نمیشه . درشو باز کردم و هنگام باز بودن آب داغ خاموش و روشن کردم که ابتدا صدای خفیف شبیه فن داد ، بعد فن روشن شد بعد جرقه زد و شعله روشن شد ، یکی دوبار لینجوری درست شد ولی دیگه اینجوری هم روشن نمیشه . به نظرم برنر و جرقه درست باشن که روشن میشه . چکار کنم ؟ آسونه و کار خودم هست یا حتما یه تعمیر کار بیارم ؟ مستاجرم و صاحبخونه هزینه شو نمیده خودمم که سختمه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام مشکل از برد است و باید تعمیر یا تعویض گردد

  90. انسیه

    پکیج ما ایساتیس موقع گرم کردن رادیاتورها فقط فندک میزنه روشن میشه چند ثانیه بعد خاموش میشه ولی آب گرم رو ک باز میکنم روشن میشه و رادیاتور هارو هم گرم می‌کنه
    علت روشن نشدن برای استفاده رادیاتورها چیه؟

    1. کرمان تاسیسات

      احتمالا دستگاهتان اصلا روی حالت آب گرم مصرفی نمیرود، اول از همه چک کنید هنگام باز کردن آب گرم، شکل دوش روی صفحه ظاهر میشود یا خبر؟ اگر ظاهر میشود، در پکیج های تک مبدله پمپ باید از مدار خارج شود که آب گرم به سمت رادیاتور ها نرود

  91. سعید

    با سلام آقا ممنون از راهنمایی تون خیلی عالی و جامع توضیح دادید پکیج ما روشن میشد ولی مشعل روشن نمی شد تعمیرکار چند قطعه را نام برد گفت باید تعویض شود،،، من از متن شما خوندم و مرحله به مرحله اجرا کردم الان روشن شد خدا چراغ زندیگیت رو روشن کنه بازم ممنون از مطالب خوب و بدرد بخورتون

دیدگاهتان را بنویسید