شیر اطمینان پکیج

شیر اطمینان پکیج

شیر اطمینان پکیج چیست و چگونه کار میکند؟

شیر اطمینان پکیج

شیر سه بار یا شیر اطمینان پکیج برای کنترل فشار در مدار اولیه (گرمایش) استفاده می‌شود. هنگامی که فشار سیستم به فشار نهایی می‌رسد این شیر باز شده و خارج شدن آب مانع افزایش فشار می‌شود.

اصول عملکرد: قسمت آب‌بندی شیر با فشار فنر که روی قسمت نشیمنگاه فشره شده است با افزایش فشار و رسیدن به فشار حد شیر، شیر کاملا باز شده و آب از قسمت خروجی تخلیه می‌شود. قطر قسمت تخلیه از قسمت ورودی معمولا بیشتر است.

فشارهای کارکرد

افزایش فشار تخلیه: تخلیه کامل شیر هنگامی است که فشار شیر PS کمتر از 10 درصد فشار تنظیم شده Pset برسد.PS<1/1Pset   

فشار بسته شدن شیر: شیر با فشار PC>0/8 Pset  و مانع خارج شدن زیاد آب از سیستم می‌شود.

PC=  فشار بسته شدن

PSet = فشار تنظیم شده 

شیر اطمینان پکیج ایران رادیاتور بوتان ایساتیس

شیر اطمینان یکی از قطعات اصلی پکیج های دیواری و زمینی میباشد و در تمام پکیج های ایران رادیاتور، بوتان، ایساتیس و… یافت میگردد. در پکیج های قدیمی تر، شیر سه بار از آلیاژ برنج ساخته میشد اما در پکیج های جدیدتر به جای استفاده از شیر سه بار برنجی که استحکام بسیار بالایی داشت از شیر اطمینان پلاستیکی بهره برداری میشود. پکیج های بوتان کرمان از شیر فیتینگی ( بدون رزوه) بهره میبرند در حالی که پکیج های ایران رادیاتور که شیر برنجی داشتند، همگی از نوع رزوه ای مانند عکس بالا استفاده مینمودند.

 خراب شدن این شیر با کد خطای خاصی همراه نیست. اما آب دادن این شیر به طور غیر مستقیم باعث خراب شدن پکیج شما میشود. وقتی جایی از یک سیستم بسته نشتی داشته باشد، مجبورید برای جبران نشتی، شیر پر کن را باز کنید تا آب به داخل پکیج بیاید. این آب جدید همراه خود املاح جدید دارد. املاح جدید هم بعد از شعله خوردن از آب جدا شده و ته نشن میشوند. در نتیجه اگر شیر سه بار پکیج شما خراب شده است بهتر است حتما آن را عوض کنید.


پاسخ سوالات راجع به شیر اطمینان پکیج

شیر اطمینان پکیج

سلام. ما به تازگی یک خانه را اجاره کرده ایم که پکیج دارد. متوجه شدیم که شیر اطمینان را با یک شیلنگ بزرگ به ظرفشویی متصل کرده اند زیرا شیر آب میدهد. بنده کمی فنی هستم و میدانم شیر اطمینان نباید آب بدهد. برای جبران کمبود فشار آب پکیج نیز، شیر پر کن را باز گذاشته اند. نفر قبلی که اینجا مستاجر بود گفت دو سال است همینجوری کار میکند و هیچ مشکلی پیش نمی آید. سوال من این است که بهتر است شیر را عوض کنیم یا همینطوری بماند اشکال ندارد؟

پاسخ نمایندگی بوتان کرمان:

سلام. ممنون که از سایت ما بازدید کردید. شیر اطمینان فقط باید در شرایط اضطراری و برای خالی کرده فشار بیش از حد داخل مدار باز شود. اگر شیر همیشه آب میدهد یعنی فنر داخل آن خراب شده است و نیاز به تعویض دارد. بهترین کار این است که شیر را تعویض نمایید زیرا باز گذاشتن شیر پر کن برای جبران کمبود فشار موجب رسوب بیشتر میگردد ( آب جدید، رسوب جدید).

 

شیر اطمینان پکیج ایران رادیاتور:

سلام. قیمت شیر سه بار پکیج ایران رادیاتور چقدر است؟

پاسخ نمایندگی ایران رادیاتور کرمان:

سلام. در پکیج های ایران رادیاتور که شیر اطمینان از آلیاژ برنج ساخته شده است، قیمت این شیر حدود 90 هزار تومان میباشد. در پکیج هایی که شیر پلاستیکی دارند، حدود 60 هزار تومان قیمت دارد.

شیر اطمینان پلاستیکی

1200000 ریال

شیر اطمینان برنجی

1600000 ریال

 

تعمیر شیر سه بار پکیج:

سلام. برای تعمیر شیر اطمینان پکیج چه کار باید انجام بدهیم؟ و چرا شیر اطینان خراب میشود؟

پاسخ نمایندگی بوتان کرمان:

سلام. برای تعمیر این شیر میتوانید مغزی آن را تعویض کنید. قیمت مغزی شیر خیلی کمتر از قیمت کل قطعه میباشد. علت خرابی شیر اطمینان، کار کردن آن در طول مدت میباشد. این قطعه دارای یک فنر میباشد که بعد از چند سال، خاصیت خود را از دست خواهد داد. بعضی اوقات خود شیر خراب نیست بلکه به علت بالا رفتن فشار مدار آب میدهد. در این مواقع باید حتما چک کنید که چرا فشار زیاد میشود ( دلایلی مانند شارژ نداشتن منبع انبساط پکیج ، سوراخ شدن مبدل ثانویه و…)

شیر اطمینان پکیج بوتان:

سلام. لطفا بفرمایید شیر اطمینان بوتان مدل کالدا ونزیا چرا با بقیه پکیج ها متفاوت است؟ و همچنین نحوه تعویض شیر اطمینان پکیج چگونه است؟ شیر پکیج ما چند روزی است که آب میدهد و این باعث شده که فشار پکیج مرتبا کم شود.

پاسخ نمایندگی بوتان کرمان

سلام. شیر سه بار پکیج بوتان مدل کالدا از نوع اورینگی ( فست کانکشن) میباشد و رزوه ندارد و دلیلش هم طراحی هیدرولیک دستگاه میباشد. در پکیج های کالدا نحوه تعویض شیر بسیار ساده است. کافیست خار شیر را بیرون کشیده و شیر جدید را جایگزین شیر خراب کنید. تعویض شیر را عقب نی اندازید زیرا مرتب مجبور میشوید که شیر پر کن را باز کنید و این یعنی رسوب گرفتن دستگاه.


اگر سوپاپ اطمینان پکیج شما آب میدهد، به احتمال زیاد نیاز به تعویض دارد. این شیر به علت وجود یک سوپاپ داخل آن، بعد از مدتی ضعیف میشود و باید مورد تعویض قرار گیرد. کرمان تاسیسات برای تعویض شیر و تعمیر پکیج شما آماده است! کافی است با شماره تلفن 09135824101 تماس حاصل فرمایید یا با پر کردن فرم سفارش آنلاین تعمیر کار و اعلام مشکل پیش آمده، منتظر تماس از سوی اوپراتور های کرمان تاسیسات باشید.

پست های تعمیرات پکیج ایران رادیاتور و نمایندگی بوتان کرمان نیز میتواند برای شما مفید باشد. امیدوارم از این متن لذت برده باشید و سوالات خود را در ادامه همین پست قرار دهید. اگر به تعمیر پکیج علاقه دارید، بهتر است همراه با خواندن پست ها، ویدیوهای مربوطه را هم ببینید. بسیاری از ویدیوهای ما در سایت آپارات و یوتیوب نیز قرار دارند. 

شیر اطمینان پکیج چیست؟

شیر اطمینان قطعه ای است که جلوی اضافه بار را میگیرد. به این ترتیب مدار پکیج دچار ترکیدگی نخواهد شد.

قیمت شیر اطمینان پکیج ایران رادیاتور چقدر است؟

نوع پلاستیکی، 55000 تومان و نوع برنجی 85000 تومان قیمت دارد.

قیمت شیر اطمینان پکیج بوتان چقدر است؟

نوع پلاستیکی 50000 تومان و نوع برنجی 80000 تومان قیمت دارد.

زمان مورد نیاز: 1 روز و 10 دقیقه.

چگونه شیر اطمینان را تعویض کنیم؟

  1. برق دستگاه را قطع کنید.

    برای اینکار کافیست دوشاخه پکیج را از برق بکشید. به این ترتیب به پمپ پکیج فشار نمی آید و خطر برق گرفتگی نیز وجود ندارد.

  2. فشار مدار را به صفر برسانید.

    برای تعویض قطعه باید فشار مدار را به صفر برسانید. شیر ورودی آب به داخل پکیج را ببندید، شیر پر کن را باز کنید و شیر آب گرم داخل ظرفشویی یا دستشویی را نیز باز کنید. بعد از چند دقیقه درجه فشارسنج به صفر میرسد.

  3. شیر اطمینان را از هیدرولیک جدا کنید.

    اگر شیر اطمینان با خار متصل است، کافیست خار را جدا کرده و شیر را بیرون آورید. اگر شیر اطمینان رزوه ای است باید با یک انبر قفلی، آن را بچرخانید.

  4. شیر اطمینان جدید را جایگزین کرده و فشار را به یک و نیم بار برسانید.

    در مرحله آخر کافیست شیر اطمینان جدید را سر حای خود قرار دهید و شیر ورودی پکیج را باز کنید تا فشار به حالت نرمال برسد.

این پست دارای 33 نظر است

  1. اکبر

    سلام
    من پیچی که فشار آب رو تنظیم میکنه رو باز کردم دیر بستمش فشار از 3 بالا تر رفت واز شیر تخلیه آب امد الان چکه میکنه احتمال میدم آشغال گرفته باشه میشه لطف کنید بگید چیکارش کنم پکیج بوتانه

  2. اکبر

    شیرتخلیش اگه اشتباه نکنم پلاستیکیه یه چیز قرمز رنگم انتهاشه

    1. کرمان تاسیسات

      چند مرتبه سری پلاستیکی شیر را بچرخانید تا آب باشدت از آن خارج شود. اگر درست نشد، باید تعویض گردد.

      1. علی

        با سلام من هم همین مشکل دارم منظور شما کدام شیر هست

        1. کرمان تاسیسات

          منظور همین شیری است که عکسش را بالا گذاشتم. اگر خراب شده باشه هر چقدر هم بچرخونی فایده نداره باید عوضش کنی

  3. احسان

    باسلام.پکیج من بوتان مدل کالدا هستش.بعد از یک روز فشار بار صفر میشه.نشتی آب هم نداره.من مجبورم هرروز شیرپرکن رو باز کنم که دستگاه افت فشار نداشته باشه.مشکل کجاست.لطفا راهنمایی کنید.ممنونم

    1. کرمان تاسیسات

      نشتی ریز دارید و منبع انبساط هم شارژ ندارد.

      1. هادی

        سلام منم مشکل شیر اطمینان دارم هر ۱۴ثانیه یه قطره میچکاند آن را عوض کنم یادر بیارم دوباره جا بندازم تا درست بشه

        1. کرمان تاسیسات

          سلام. معمولا وقتی فنر ضعیف میشود قابل درست شدن نیست و بهتر است تعویض شود.

  4. رضا

    سلام پکیج ما بوتان cv424 هست فشار میره بالا و آب میچکه گاه هم میاد صفر میشه و وقتی آب مصرفی را باز میکنیم آب خیلی طول میکشه داغ بشه ولی روی تابستانی وقتی قرار میدم گرم میشه راهنمایی بفرمائید

    1. کرمان تاسیسات

      سرویس کامل میخواد. منبع باد نداره

  5. احد

    سلام شیر رو باز میکنم تا فشار رو کمی بالا ببرم ولی آب وارد نمیشه از وقتی دادم سرویس پکیج من مشکل پیدا کرده واقعا هیچ مشکلی نداشت

    1. کرمان تاسیسات

      احتمالا مسیر شیر پر کن گرفتگی داشته باشه.

  6. ناصری

    سلام پکیج من مدل سی وی هستش فشار اب به ۳ ویا ۳/۵میرسه از هیچ جا هم نشتی نداره هرچی فشار اب را پاین میارم باز هر چند ساعت فشار بالا میره لطفا راهنمایم کنید ممنون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. یا مبدل ثانویه از داخل سوراخ است و یا شیر پر کن آب رد میدهد.
      اگر در حالت تابستانه هم فشار بالا میرود مبدل ثانویه است.

  7. عادل شاهمرادی

    سلام من چند وقت بار پکیج از ۴ هم رد میشد و یکی از رادیاتور ها نشتی داد و سرویسکار اوردم مونوبار و ان تیسی بالا رو عوض کرد و واشر و اورینگ پیچ بار رو هم تعوبض کرد الان از دوباره فشار اب باعث شد یکی دیکه از رادیات ها نشتی بده که من شیرشو بستم حتی شیر کنتور رو هم کم کردم الان بار پکیج تا ۳ میرسته و از شیر اطمینان هم کم کم اب خارج میشه ولی بار پکیج کم نمیسه

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. باید علت را پیدا کنید. در حال حاضر به نظر میرسد منبع انبساط پکیج شما در مدار نیست. به سرویسکار بگویید آن را باد کند.

  8. مصطفی

    سلام .پکیج ایران رادیاتور داریم .از شیر اطمینان چکه میکند مدام.هر روز شیر پر کن را باز میکنم و فشار را تا ۱ و نیم تنظیم ولی فردا دوباره فشار کم میشود .از شیر اطمینان مشکله یا منبع انبساط؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام اگر فشار از سه بره بالا مشکل از منبع است اما در این فشاری که شما بیان کرده اید مشکل فقط از خود شیر اطمینان و خراب شدنش است

  9. مصطفی کرمی

    سلام .پکیج ما مدام از شیر اطمینان مدام قطره آب میچکه و فشار آب کم میشه و شیر پر کن را هر روز باز کنم و فشار مدار را زیاد کنم .اشکال از شیر پر کن می‌باشد یا منبع انبساط؟

    1. کرمان تاسیسات

      اگر فشار از 3 بیشتر میشود مشکل از منبع است.
      اگر نه، شیر اطمینان خراب شده

  10. محمد

    سلام . آبگرمکن ما تقریبا ۹ ماهی هست که از درون چکه میکنه !و گاهی به روی شمعک چکه کرده و آن را خاموش میکند و این زمانی اتفاق میافتد که میخواهد آب را گرم کند

    1. کرمان تاسیسات

      باید مبدلش را جوشکاری کنید

  11. بهرام دنیاران

    سلام شیر اطمینان پکیج ایران رادیاتور دومبدل را با چه اچاری باید تعویض کنم خیلی بد جاهست لوله گیر و فرانسه کارایی ندارد سپاس

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. با قفلی میشه بازش کرد منتهی باید لوله ی مبدل اصلی رو باز کنید که جلوی دستتون نباشه.

  12. سعید

    سلام من ساکن ساری هستم ، به دلیل استهلاک دستگاه ، کل اورینگها و خارهای کلیه قطعات پکیج اپتیما ۱۰ سال کارکردرا میخوام عوض کنم ولی نمیدانم کجا پیدا میشود نمایندگیهای فروش شهر ما کامل ندارند لطفا راهنمایی بفرمائید .

    1. کرمان تاسیسات

      بهترین راه خریدن اورینگ، مراجعه به فروشگاه های کاسه نمد است.

  13. سعید

    با سلام مجدد ، هرچند این سوال مستقیم مربوط به این مبحث نیست
    در صورت امکان پاسخ داده شود ، آیا میشود اگر دیسکلر دم دست نبود ، برای اسید شویی مبدلها از محلول جوهر نمک خانگی گلرنگ استفاده کرد ؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام بله میشود اما سعی کنید مبدل را زیاد در جوهرنمک نگذارید تا خورده نشود.

  14. محسن

    سلام،خدا قوت
    پکیج بنده ایران رادیاتور مدل KF24FF هستش،داخل پکیج یک پیچ هواگیری کوچک هست ،آیا این پیچ همیشه باید یک کمی باز باشه؟چون از روزی که نصاب نصبش کرده هفته ای یک بار باید شیر پر کن را باز میکردم و فشارو به حد نرمال میرسوندم و بعد از مدتی به نظرم وضعیت غیر عادی اومد و در پکیج رو که باز کردم شوره اطراف پیچ غیر عادی به نظر میرسید،رسوبات رو پاک کردم وکمی نشت آب داشت که پیچ رو بستم و دیگه از دست تنظیم فشار راحت شدم

    1. کرمان تاسیسات

      خیر. شیر پر کن باید همیشه بسته باشد. فقط وقتی فشار افتاد آن را باز میکنید و سپس میبندید. اگر بیشتر از ماهی یک بار فشار به سفر میرسد حتما باید دنبال نشتی بگردید

  15. محمدی

    سلام‌پکیج‌ماایران‌رادیاتورمدلl24ffهست‌شیراطمینان‌عوض‌کردیم‌وقتی‌آب‌گرم‌بازمیکنیم‌بعداز۲۰ثانیه‌فشاربارمیره‌آخروبع بافشاروصدای‌زیادآب‌ازشیرتخلیخ‌بیرون‌میزنه‌وفشارصفرمیشه‌ممنون‌میشم‌‌علت.ورفع‌کردنش‌بگید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. آب دور نمیزند و جوش میاورد. علت یا رسوب است یا شیربرقی و سوپاپ

دیدگاهتان را بنویسید