سنسور حد پکیج (بی متال اضافه دما)

سنسور حد پکیج (بی متال اضافه دما)

سنسور حد چیست و چگونه کار میکند؟

نام دیگر سنسور حد ، بی متال یا سنسور حفاظت اضافه دما میباشد. این وسیله که ترموستات 105oC نیز نامیده می‌شود یک ترموسوئیچ حراراتی از نوع معمولا بسته می‌باشد که در ابتدای مسیر خروجی از مبدل اصلی قرار دارد و از نظر الکتریکی دارای خصوصیات زیر می‌باشد:

جریان نامی قطع مدار : پایین‌تر از یک آمپر، 40 ولت

دمای قطع               : 105OC ± 3OC

دمای وصل             : 76OC ± 10OC

 

در صورتی که دمای رفت مبدل اولیه بیش از حد (100OC) باشد، این ترموستات از روشن شدن دستگاه جلوگیری می‌کند.

متن بالا از کتاب محمد ساعد کمالی نوشته شده است.

سنسور حد پکیج ایران رادیاتور بوتان ایساتیس در کرمان ترموستات حد ترموستات حد

سنسور حد در تمام پکیج های ایران رادیاتور و بوتان و پکیج های خارجی وجود دارد. با لخت کردن سیم ها سنسور حد میتوان آن را از مدار بیرون کرد اما توجه کنید که این کار بسیار خطرناکی است. در صورتی که بی متال حد در مدار نباشد، امکان انفجار مبدل اصلی و ذوب شدنش وجود دارد. هنگام تعویض سنسور حد 105 درجه باید از خمیر سیلیکون استفاده نمود زیرا استفاده نکردن از سیلیکون قدرت تشخیص سنسور را کم میکند.

در صورتی که به هر دلیلی آب داخل رادیاتور اصلی پکیج دور نزند، دستگاه جوش میاورد و سنسور حد مانع از کارکرد مجدد پکیج میشود (تا زمانی که مبدل خنک شود و سنسور در حالت وصل قرار گیرد) در نتیجه هر کدام از موارد زیر میتواند دلیل دور نزدن آب در پکیج باشد و باید تمامی موارد چک شوند:

  1. رسوب در مبدل اصلی
  2. رسوب شدید در مبدل ثانویه
  3. خراب شدن پمپ پکیج
  4. خراب شدن موتور شیر سه راهه (شیر برقی پکیج)
  5. پایین آمدن دور پمپ
  6. بسته بودن شیر رادیاتور ها یا رسوب در رادیاتور ها

دلیل دیگر ارور دادن سنسور حد، خرابی خود سنسور میباشد که در این مواقع فقط میتوان آن را تعویض نمود. قیمت بی متال حد در کرمان از 10 هزار تومان تا 40 هزار تومان است.

اگر نیاز به تعمیر پکیج در کرمان دارید با شماره 09135824101 تماس حاصل فرمایید. همچنین میتوانید با پر کردن فرم سفارش آنلاین تعمیرکار، درخواست خود را ثبت نمایید و منتظر تماس از سوی ما باشید.

نمایندگی ایران رادیاتور کرمان

برای سفارش تعمیر کار پکیج از نمایندگی ایران رادیاتور کرمان کافیست با شماره 09135824101 تماس بگیرید و مشکل پکیج خود را بیان نمایید. لیست نمایندگی ایران رادیاتور در کرمان در همین سایت موجود است. قطعات اصلی پکیج ایران رادیاتور را میتوانید از نمایندگی ایران رادیاتور در کرمان ، بخش قطعات تهیه نمایید. آدرس نمایندگی ایران رادیاتور کرمان عبارت است از : کرمان، خیابان 24 آذر نبش کوچه 16. مطلب تعمیر پکیج ایران رادیاتور نیز ممکن است برایتان مفید باشد.

برای تعمیر پکیج بوتان در شهر کرمان نیاز به  اعزام سرویسکار پکیج بوتان از نمایندگی بوتان کرمان میباشد. نمایندگی بوتان کرمان در بخش قطعات را آقای جهانگیری نبش کوچه 52 خیابان جهاد دارند. برای اعزام سرویسکار از نمایندگی تعمیرات بوتان کرمان با شماره 09135824101 تماس بگیرید و منتظر سرویسکار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید