خطای E51 پکیج ایران رادیاتور

خطای E51 پکیج ایران رادیاتور

در ادامه مطلب تعمیر پکیج ایران رادیاتور، در این مطلب راجع به کد خطای E51 در پکیج ایران رادیاتور  و عیب یابی آن میخوانید. این کد خطا برابر با ارور 40 60 80 در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور میباشد. همانطور که شرکت ایران رادیاتور در لیست کد خطای پکیج های خود عنوان نموده است، خطای E51 به معنی روشن شدن فن اما کار نکردن پرشر دود است. اما چرا پکیج ایران رادیاتور خطای E51 میدهد؟

خطای E51 پکیج ایران رادیاتور به علت خرابی پرشر سوئیچ دود

معمولا بیشترین دلیل ظاهر شدن خطای E51 در پکیج های ایران رادیاتور، خراب شدن پرشر سوئیچ دود میباشد. پرشر دود قطعه ای است در کنار فن پکیج. وظیفه این قطعه این است که به برد پکیج اعلام کند مسیر دودکش باز است و دود به خوبی از پکیج خارج میشود. این قطعه دارای یک پرده دیافراگم و یک کانکتور میباشد. اگر دود به خوبی از پکیج خارج شود، دیافراگم به جلو کشیده شده و کانکتور در وضعیت وصل قرار میگیرد. اما اگر به هر دلیلی، پرشر در حالت قطع قرار بگیرد شعله تشکیل نمیشود.

جنس دیافراگم داخل پرشر سوئیچ دود بسیار مهم است. این دیافراگم هر بار که شعله تشمیل میشود، دو مرتبه تغییر حالت میدهد. در نتیجه اگر جنس آن خوب نباشد، سالی یک بار خراب خواهد شد. بنا بر این پیشنهاد ما این است که هنگام خرید پرشر دود، دقت کنید که پرشر دود با کیفیت بالا تهیه کنید تا عمر بیشتری داشته باشد. قطعات اصلی را میتوانید از نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور تهیه نمایید.  پرشر دود هوبا اگر اصل باشد، کیفیت خیلی زیادی دارد و تا چندین سال کار خواهد کرد.

عامل دیگر خرابی پرشر سوئیچ دود، گرمای زیاد میباشد. محیط کاری پرشر دود به طور کلی گرم است. گرما نیز استهلاک قطعات را زیاد خواهد نمود. دیافراگم داخل پرشر دود، به خاطر گرما دفرمه میشود و نمیتواند مثل روز اول کار خود را انجام دهد. برای این که پرشر در دمای پایین تری کار کند چند نکته را میتوان رعایت نمود. یکی از این نکات، باز کردن دریچه ی هوای تنفس پکیج بالای پرشر دود است. دقت کنید که اگر پکیج شما در محیط آشپزخانه قرار دارد، باز کردن این دریچه تنها وقتی مجاز است که آن را با یک لوله دودکش به هوای بیرون از خانه متصل نمایید.

نکته دیگر برای افزایش عمر پرشر دود این است که آن را بیرون از پکیج قرار دهید. اگر امکانش را دارید، با افزایش طول شلنگ پرشر دود، آن را به بالای پکیج منتقل کنید. این کار تا حد زیادی عمر پرشر را افزایش میدهد.

در بعضی از مواقع علت خرابی پرشر سوئیچ دود، ضعیف شدن فنر داخل آن است. وظیفه این فنر، فشار آوردن به پرده دیافراگم میباشد. اگر این فنر ضعیف شود، پرشر مرتب قطع و وصل میکند.

در مواردی که پرشر دود ضعیف و یا خراب شده باشد، نتیجه آن ظاهر شدن کد خطای E51 روی صفحه نمایشگر پکیج ایران رادیاتور است. در این حالت باید یک پرشر دود نو بخرید و جایگزین قبلی نمایید. متاسفانه نمیتوان به تعمیر پرشر سوئیچ دود پکیج پرداخت زیرا تمام پرشر های حال حاضر در بازار ایران، پرس شده اند و ببرای تعمیر آن ها مجبورید آن ها را بشکنید که خب پرشر شکسته دیگر هرگز کار نخواهد کرد.

در شهر های سردسیر و مرطوب، یک دلیل دیگر خراب شدن پرشر دود، نفوذ آب به داخل آن میباشد. برای این که آب به داخل پرشر نرود باید لوله دودکش پکیج خود را عایق نمایید.

خطای E51 پکیج ایران رادیاتور به علت خرابی رله فن پکیج ایران رادیاتور

رله فن یکی از قطعات داخل برد الکترونیک پکیج میباشد. پکیج های جدید ایران رادیاتور رله فن ندارد اما تمام پکیج های قدیمی ایران رادیاتور دارای رله فن میباشند. با توجه به نقشه برد پکیج ایران رادیاتور، رله فن همان رله وسطی بین رله ها میباشد. رله فن پکیج ایران رادیاتور توسط شرکت پاناسونیک تولید میگردد که خوشبختانه به تعداد زیاد داخل کشور موجود است.

بعضی مواقع خراب شدن رله فن پکیج ایران رادیاتور با ارور E50 همراه است. در هر صورت برای تعمیر این مورد باید همراه با نقشه برد الکترونیک پکیج ایران رادیاتور نزد یک تعمیر کار برد بروید و رله فن را تعویض نمایید. برای تعویض رله فن پکیج ایران رادیاتور کافیست آن را با یک هویه و قلع کش بیرون کشیده و رله فن جدید را جایگزین نمایید.

ارور E51 پکیج ایران رادیاتور به علت انسداد دودکش

دودکش پکیج یک جای گرم و راحت برای پرندگان بیچاره است. در فصل سرما، بسیاری از پرنده هایی که نمیدانند کجا لانه درست کنند، به پکیج و لوله دودکش آن مراجعه میکنند. بسته شدن راه لوله دودکش باعث میشود که پرشر دود در حالت قطع قرار بگیرد. در نتیجه پکیج روشن نمیشود و خطای E51 ظاهر میشود. برای رفع این خطا در صورتی که دودکش پکیج مسدود شده باشد باید تمام مسیر دودکش را چک کنید. یک روش بسیار عالی برای چک کردن لوله دودکش، تست دود است. یک روزنامه را آتش زده و خاموش نمایید. سپس آن را نزدیک دودکش بگیرید و چک کنید که دود به خوبی خارج میشود یا خیر.

گاهی اوقات، کانال کولر دلیل خارج نشدن دود از دودکش پکیج خواهد بود. بهتر است برای حل این مشکلات با یک کانال ساز مشورت نمایید.

همچنین اگر دودکش پکیج دارای کلاهک H نباشد، باد داخل دودکش میپیچد و پرشر پکیج وصل نمیشود. پس این مسئله را هم چک کنید تا خدایی نکرده دچار سانحه نشوید.

آموزش تعمیر پکیج

یکی از خدمات ارائه شده در کرمان تاسیسات، آموزش تعمیر پکیج میباشد. ما همواره سعی میکنیم تمام جزئیات تعمیر پکیج ایران رادیاتور را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر علاقه به یادگیری های بیشتر دارید به مقاله های تعمیر پکیج ایران رادیاتور و عیب یابی پکیج نیز سر بزنید.

نمایندگی بوتان کرمان و نمایندگی ایساتیس کرمان میتوانند پاسخ سوال هایتان راجع به تعمیر پکیج بوتان و تعمیر پکیج ایساتیس را بدهند. بنا بر این هر سوالی راجع به عیب یابی پکیج مخصوصا کد خطای E50 و  E51پکیج ایران رادیاتور دارید در ادامه همین پست بنویسید و منتظر پاسخ باشید.

 

این پست دارای 12 نظر است

  1. سام

    با سلام و وقت بخیر … پکیج من در ابتدا درست کار میکنه ولی بعد از زمانی (بین نیم ساعت تا گاهی یک ساعت) خطای E51 ظاهر می شود که با ریست کردن دستگاه موقتا برطرف می شود تا باز هم بعد از زمان نیم تا یک ساعت به حالت قبلی برمیگردد … خواستم بپرسم آیا خرابی از بورد دستگاه است؟

    1. admin

      سلام. ممنون که به سایت ما سر زدید.
      پرشر دود پکیج شما ضعیف شده است و باید آن را تعویض کنید.

  2. محمد برخورداری

    باسلام خدمت شما همکار گرامی واقعا از اطلاعات و اموزش های شما سپاسگزارم.
    یه سوال خدمت شما داشتم یه پکیج بوتان بدون فن هست که اب گرمایش رو به مقدار دمای داده شده میرسونه و برای روشن شدن مجددش باید ریستش کرد علت از چی میتونه باشه
    ان تی سی هم عوض کردم

    1. admin

      سلام. به احتمال بسیار زیاد استارت مجدد برد الکترونیک مشکل دارد و باید بر را تعویض نمایید.

  3. منوچهر حقیقی

    با سلام
    ارور 50-51 در مدل ال فن کار نمیکند و ریله را عوض کردیم بازهم مورد دارد . پرشور سویچ درست کار میکند ولی ولتاژ برق به فن 140 ولت میباشد که میبایستی کمی بچرخد ولی هیچ عملی انجام نمیدهد. در صورت احتیاج به اضافه کردن برق به 220 چه مراحلی باید اجرا شود.

    تشکر از وبسایت خوبتان
    حقیقی

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. میتوانید برق فن را مستقیم و جدا از برد الکترونیک بگیرید به شرطی که قطع و وصل آن را به یک رله جداگانه متصل نمایید ( فرمان رله از برد باشد)

  4. فرامرز امامی

    سلام وخسته نباشید وباتشکر از توضیحاتتون دستگاه پکیج ایران رادیاتور ارور ۵۱ نشان میدهد وقتی دودکش را جدا میکنیم کار میکند ووقتی وصل میکنیم هر دو ثانیه روشن وخاموش میشود چه کا رکنیم

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. یا دودکش استاندارد نیست ( ممکن است گرفتگی داشته باشد) یا پرشر دود ضعیف شده است که احتمال این یکی بیشتر است

  5. امید

    سلام پکیج ما ایران رادیاتور است خطای E51میدهد. یه استاد کار اومد دید فقط نگاه کردو گفت این فقط مشکل از خرابی بورد است آیا واقعیت دارد ؟ که مال بورد است

    1. کرمان تاسیسات

      بله میتواند از برد باشد.

  6. مهران شهبازی

    سلام پکیج روشن میشود ولی شعله روشن نمیشود ارور دستگاه ۴۰ ۶۰ ۸۰هست ایا برد پکیج مشکل پیدا کرد یا امکان دارد داخل دودکش گیر داشته باشد

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. هر دو باید چک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید