نبود آب گرم در پکیج ایران رادیاتور- آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور کرمان

نبود آب گرم در پکیج ایران رادیاتور- آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور کرمان

در این مقاله به طور جامع راجع به دلایل نبود آب گرم در پکیج ایران رادیاتور میپردازیم. این یک مقاله رایگان در خصوص آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور است که توسط کرمان تاسیسات نوشته شده اما با این وجود بهتر است اگر فنی نیستید و راجع به تعمیر لوازم گرمایشی اطلاعات زیادی ندارید، تعمیر پکیج خود را به یک تعمیرکار مجاز پکیج ایران رادیاتور در کرمان بسپارید.

قدم اول: پکیج تا چه مرحله ای کار میکند؟

 

          قبل از انجام هر گونه سرویسی باید ببینید پکیج ایران رادیاتور تا چه مرحله ای کار میکند. پس دستگاه را روی حالت تابستانه قرار دهید و شیر آب گرم را باز کنید:

  1. بعد از باز کردن شیر آب در حالت تابستانه، مهم ترین موضوع این است که دستگاه نشان بدهد که روی حالت آب گرم قرار گرفته است. دقت کنید فشار آب خروجی دستگاه نباید بیش از حد کم باشد زیرا فشار کم نمیتواند فلوسوئیچ، فلورگلاتور و یا میکروسوئیچ پکیج ایران رادیاتور را فعال کند، در نتیجه دستگاه اصلا تلاشی برای گرم کردن آب انجام نمیدهد و آب خروجی پکیج سرد میماند. اگر مطمئن شدید که فشار آب خروجی به اندازه کافی است منتظر علامت برد الکترونیک باشید که نشان دهد دستگاه روی حالت آب گرم رفته است. در دستگاه های آنالوگ ایران رادیاتور مانند E24 M24 Eco B24 علامت برد برای نشان دادن درخواست آب گرم، وجود رقص نور دو تایی در چراغ های LEDدستگاه میباشد (یعنی چراغ ها جفت جفت روشن و خاموش میشوند). همچنین در دستگاه های دیجیتال ایران رادیتور مانند L و K روی صفحه نمایشگر، عکس شیر آب گرم شروع به چشمک زدن میکند. اگر با باز کردن شیر آب گرم در دستشویی، حمام یا ظرفشویی، دستگاه به این مرحله نمیرسد به احتمال خیلی زیاد فلوسوئیچ، میکروسوئیچ و فلورگلاتور پکیج عمل نمیکند و باید تعویض گردند. برای اطلاعات بیشتر راجع به میکروسوئیچ، فلوسوئیچ و فلورگلاتور پکیج ایران رادیاتور و تست آن ها به شماره 8 در ادامه همین مقاله مراجعه کنید. در غیر این صورت اگر برد الکترونیک نشان داد که آب گرم باز شده است موارد زیر را بررسی کنید.
  1. اگر فشار مدار رادیاتور (درجه بار) بالای 0.7 نباشد، پکیج ایران رادیاتور آنالوگ ارور 40 70 میدهد و پکیج دیجیتال ایران رادیاتور ارور E1 را نشان میدهد. برای رفع این ارور باید شیر پر کن دستگاه را باز کنید تا فشار مدار به یک تا یک و نیم بار برسد. شیر پر کن همان شیری است که بعضی ها به اشتباه آن را شیر هواگیری نامیده اند. این شیر در پکیج های ایران رادیاتور به رنگ آبی مستطیلی یا مشکی گرد میباشد (در پکیج های دیگر مانند بوتان نیز در دو رنگ آبی و مشکی ساخته شده اند).
  1. اگر مشکل از تشکیل نشدن شعله یا تشخیص نشدن آن باشد، پکیج ایران رادیاتور آنالوگ ارور 70 80 و پکیج دیجیتال ایران رادیاتور ارور E2 میدهد. در این زمان باید به دنبال علت تشکیل یا تشخیص نشدن شعله بگردید. اول از همه مطمئن شوید که گاز خانه باز باشد. بعد از این که مطمئن شدید در شیلنگ گاز زیر پکیج گاز وجود دارد و فشار مناسبی هم دارد، درب محفظه احتراق را باز کنید. دستگاه را مجددا راه اندازی کنید و به میله جرقه زن (الکترود جرقه) نگاه کنید. آبا جرقه قوی میزند؟ اگر جرقه قوی است و از نوک جرقه زن به برنر (شبکه توزیع گاز) اثابت میکند، جرقه زن سالم است. اما اگر جرقه ضعیف است یا از پایین جرقه زن، جرقه اثابت میکند، الکترو جرقه زن نیاز به تعویض دارد.
  1. اگر دستگاه فندار باشد، در صورت خرابی پرشر سوئیچ دود و یا خرابی فن نیز ارور های متفاوتی نشان داده میشود. کد خطای مربطو به پرشر دود و فن در دستگاه های آنالوگ ایران رادیاتور عبارت است از 40 60 80 و 40 60 70 اما در دستگاه های دیجیتال ارور های E50 و E51 نشان داده میشود. برای رفع این ارور باید اول با یک پرشر سوئیچ دود سالم، دستگاه را مجدد راه اندازی کنید و اگر فن نمیچرخد آن را مستقیم به برق 220 شهری وصل کنید تا متوجه شوید که سیم پیچ سوخته یا سالم است.
  1. اگر پکیج شما بعد از باز کردن آب گرم تمام مراحل بالا را رفت اما آبی گرم نشد باید به نکات ریزتری توجه کنید. در بسیاری از مواقع، فشار زیاد آب خروجی آنقدر زیاد است که پکیج وقت نمیکند آن را گرم کند. در نهایت چیزی که از پکیج بیرون می آید یک آب نسبتا گرم و ولرم است.
  1. اگر شعله تشکیل میشود اما مرتب و به فواصل نیم ثانیه یک ثانیه قطع و وصل میشود، پرشر سوئیچ دود ضعیف شده است و نیاز به تعویض دارد.
  1. در موارد نادر ممکن است فشار ورودی گاز به حدی کم باشد که دستگاه روشن بشود اما آب به خوبی گرم نشود. در این موارد باید مطمئن شوید که فشار گاز ورودی پکیج به حد کافی باشد و علاوه بر این، تنظیم شعله به خوبی انجام پذیرد. برای تنظیم شعله بهتر است از گیج دیجیتالی استفاده شود. البته میتوان با کمک تجربه نیز تنظیم شعله پکیج را انجام داد. شعله کوتاه پکیج باید تا زیر میله یون تنظیم شود و شعله بلند باید دقیقا تا زیر مبدل اصلی پکیج باشد. اگر شعله بلند پکیج بیش از حد باشد، پرت انرژی به شدن زیاد میشود و قطعاتی مانند رادیاتور اصلی (مبدل اصلی پکیج) و فن دستگاه نیز مستهلک و خراب میشوند.
  1. اگر پکیج شما اصلا روی حالت آب گرم نمیرود یعنی با توجه به مدل دستگاه شما، یکی از قطعات میکروسوئیچ، فلوسوئیچ و یا فلورگلاتور به درستی عمل نمیکنند. راه تست هر کدام از این قطعات ساده است اما نیاز به تجربه کافی دارد. اگر فنی نیستید بهتر است به نمایندگی ایران رادیاتور کرمان مراجعه کنید اما در هر صورت ما راه تست را اینجا مینویسیم.
  1. دستگاه های قدیمی ایران رادیاتور از یک محدود کننده برای ایجاد اختلاف فشار، یک پرده دیافراگم، یک شفت و یک میکروسئیچ برای پروسه آب گرم استفاده میکردند. به این ترتیب که با باز کردن آب گرم، محدود کننده باعث ایجاد اختلاف فشار در لوله های مویی میشد و پرده دیافراگم به جلو رانده میشد. جلو رفتن این پرده باعث حرکت شافت رو به جلو میشد و این شافت یک میکروسوئیچ را فعال میکرد. در نتیجه برد لکترونیک متوجه میشد که از دستگاه آب گرم گرفته شده و این را با روشن کردن جفت جفت چراغ های ال ای دی جلوی دستگاه نشان میداد. در نتیجه در این دستگاه های ایران رادیاتور اگر آب داغ را باز میکنید اما دستگاه روی حالت رقص نور نمیرود، یکی از قطعات محدود کننده (همان فلورگلاتور افقی ایران رادیاتور)، پرده دیافراگم، شافت، و میکروسوئیچ مشکل پیدا کرده است. در نتیجه باید تمام قطعات مذکور، مورد بررسی قرار بگیرند.
  1. دستگاه های جدیدتر ایران رادیاتور از فلورگلاتور و فلوسوئیچ استفاده میکنند. فلورگلاتور قطعه ای است مانند فلوسوئیچ که با باز کردن آب گرم، میدان مغناطیسی ای را فعال مینماید. این میدان مغناطیسی، سنسور آب گرم (سنسور قرمز که روی سر فلورگلاتور است) را فعال میکند و برد دستگاه متوجه باز شدن آب گرم میشود. اگر فلورگلاتور یا سنسور قرمز خراب شود، پکیج روی حالت آب گرم نمیرود (پکیج های تاچی نیز فلورگلاتور دارند و علت نبود آب گرم پکیج ایران رادیاتور ممکن است خرابی این قطعه یا سنسور نصب شده روی آن باشد).
  1. آخرین و مهم ترین نکته ای که علت نبود آب گرم پکیج ایران رادیاتور میشود، دور نزدن آب در مبدل اصلی و یا مبدل ثانویه است. در نتیجه هر کدام از موارد زیر میتواند دخیل در این موضوع باشد:
  • خرابی شیر موتوری
  • خرابی پمپ پکیج
  • کم شدن سرعت پمپ پکیج
  • رسوب داخل مبدل اصلی
  • رسوب داخل مبدل ثانویه
  • خرابی سوپاپ سه راهی
  • رسوب داخل هیدرولیک های پکیج
آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور کرمان ایساتیس فرولی تاچی بوتان کرمان اسیدشویی

تعمیر پکیج ایران رادیاتور - تعمیر نبود آب گرم پکیج ایران رادیاتور

پکیج های ایران رادیاتور کیفیت خیلی بالایی دارند. معمولا علت خرابی هر کدام از قطعات پکیج ایران رادیاتور و بوتان، سرویس نشدن دستگاه میباشد. علاوه بر این در شهری که سختی آب بسیار بالاست، نیاز به سرویس دستگاه هر شش ماه تا یک سال یکبار مشهود است. به این ترتیب برای پکیج ایران رادیاتور در کرمان، وجود سرویس های دوره ای ضروری است. نبود آب گرم در پکیج ایران رادیاتور نیز میتواند به دلیل سرویس نشدن دستگاه و رسوب داخل آن باشد.  مطلب تعمیر پکیج ایران رادیاتور کمک میکند تا حد زیادی مشکلات پکیج ایران رادیاتور خود را متوجه شوید.

کرمان تاسیسات مفتخر است که با اعزام سرویسکار مجاز ایران رادیاتور و بوتان کرمان، تعمیرات تخصصی پکیج شما را به عهده بگیرد. استفاده از نمایندگی بوتان کرمان به شما اطمینان میدهد که سرویسکار اعزام شده مجرب و با سواد است. آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور رایگان، یکی از آموزش های رایگان ازائه شده در کرمان تاسیات میباشد. برای سفارش تعمیر پکیج ایران رادیاتور در کرمان کافی است فرم سفارش تعمیرکار آنلاین را پر کنید و منتظر تماس از سوی ما باشید.

 

این پست دارای 2 نظر است

  1. یداله صفری

    استاد و مهندس عزیز قبل از امدن کرونا در شهر شاهین شهر بایستی چندین بار تماس وچندین روز منتظر ب مانیم تا تعمیر کار ایران رادیاتور تشریف میاوردند. حال که چه عرض کنم ساختمان ما چهار طبقه است طبقه همکف ما دارای پکیج انا لوگ ایران رادیاتور است قسمت گرمایی رادیاتور ها مشکلی ندارد در قسمت اب مصرفی باید شیر ظرفشویی و شیر دوش را باز کنیم تا عمل جرقه انجم ویکی از شیر ها بسته تا اب مصرفی گرم شود در صورت امکان راهنمایی بفرمایید
    باتشکر و دعای خیر صفری شاهین شهر
    کاش شما در شاهین شهر بودیید

    1. کرمان تاسیسات

      سلام.
      در حال حاضر در شهر کرمان هم همین مشکلات هست.
      چک کنید ببینید با باز کردن یک شیر، چراغ های دستگاه دو تا دو چشمک میزنند یا خیر. سپس همین جا پاسخ دهید تا به مرحله بعد برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید