علت صدای پکیج ایران رادیاتور – آموزش رفع صدا

علت صدای پکیج ایران رادیاتور – آموزش رفع صدا

در این مطلب راجع به علت صدای پکیج ایران رادیاتور مطالبی میخوانید و یاد میگیرید که چگونه هر کدام از صداها را تشخیص داده و به تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود بپردازید. البته که پیشنهاد ما برای کار های تخصصی سفارش تعمیرکار پکیج است اما بعضی از تعمیرات و سرویس های پکیج هستند که میتوانید خودتان انجام دهید.

علت صدای پکیج ایران رادیاتور : خرابی پمپ ویلو

یک علت صدای پکیج ایران رادیاتور خراب شدن پمپ دستگاه است. شافت داخل پمپ ممکن است به چند علت لق شود. وقتی این شافت لق میشود، اوابل کار صدا کم است اما با گذشت زمان مرتب صدا بیشتر میشود. معمولا دلیل کج شدن شافت پمپ پکیج های ایران رادیاتور، سرویس نشدن دستگاه میباشد. اگر مدار بیش از حد رسوب داشته باشید و آب نتواند به خوبی دور بزند، به پمپ پکیج فشار بسیار زیادی وارد میشود و در نهایت ممکن است لق شود.

به اینجای کار اگر برسید تنها راه حل، تعویض پمپ پکیج ایران رادیاتور میباشد. دقت کنید که روتور پمپ ویلو به تنهایی نیز قابل تعویض است اما معمولا روتور نو وجود نارد و باید روتور دست دوم برای پکیج خود تهیه کنید. همچنین میتوانید به جای پمپ ویلو، پمپ گرندفوس با تغییر دور استفاده نمایید. پمپ های گرندفوس معمولا خرابی کمتری نسبت به پمپ ویلو دارند.

تن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

علت صدای پکیج ایران رادیاتور : کج شدن فن پکیج

یک دلیل دیگر برای به صدا افتادن پکیج شما این است که بوش های نگهدارنده فن پکیج به درستی فن را نگه ندارند. این مشکل فقط در پکیج های فن دار اتفاق می افتد. برای این که مطمئن شوید صدای پکیج از فن است و نه از جای دیگر کافیست محفظه فن را باز کنید و بگذارید فن روشن شود. اگذ هنگام کارکرد فن صدای تراکتور شنیدید مطمئن باشید که مشکل از بوش های نگهدارنده فن است.

در این حالت برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود باید یا فن را به طور کامل عوض کنید و یا فن را باز کنید و به دنبال بوش های آن بگردید. راه حل دوم کمی سخت است زیرا معمولا در تمام شهر ها قطعات اینچنینی گیر نمیاید و به دردسرش نمی ارزد. پس اگر مطمئن شدید صدای پکیج ایران رادیاتور شما از فن است، ما به شما دو راهکار میدهیم :

  1. گذاشتن فوم و یک لایه ورق نسوز زیر سیم پیچ فن : با انجام این کار، فن تراز میشود و میتوانید مدت زیادی به استفاده از آن ادامه دهید بدون آن که صدای پکیج داشته باشید.
  2. تماس با نمایندگی ایران رادیاتور و درخواست تعمیر پکیج ایران رادیاتور برای تعویض فن : قیمت فن پکیج ایران رادیاتور آنقدر زیاد نیست و در نهایت هزینه تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعویض فن آن نزدیک به هم خواهد بود. (دقت کنید صدای پکیج ایران رادیاتور ربطی به رله فن ندارد)

علت صدای پکیج ایران رادیاتور : رسوب داخل مبدل اصلی

یکی دیگر از مواردی که میتواند علت صدای پکیج ایران رادیاتور باشد، رسوب گرفتن مبدل اصلی است. در این حالت از پکیج صدای زوزه و یا صدای سوت قطار شنیده میشود. معمولا با اسید شویی مبدل پکیج این صدا برطرف میشود اما اگر با وجود اسیدشویی پکیج باز هم صدای سوت قطار شنیدید به این معنی است که مبدل اصلی پکیج شما کج شده است ( که به آن چولگی مبدل نیز میگوییم). معمولا راه حلی برای کج شدن مبدل اصلی پکیج وجود ندارد و مجبور هستید مبدل را کامل عوض کنید.

اما راه حل دیگری نیز برای بی صدا کردن پکیج در این حالت وجود دارد، کافیست مقدار شعله بلند را کم کنید. گاهی اوقات زیاد بودن شعله بلند پکیج، باعث صدا دادن مبدل اصلی میشود. دقت کنید کم کردن شعله بلند پکیج نیاز به متخصص دارد اما به طور ضمنی اینجا بیان میشود:

برای کم کردن شعله پکیج باید روکش دستگاه را باز کنید تا به شیر کنترل گاز دسترسی پیدا کنید. سپس روکش پلاستیکی روی ماژوله تنظیم شعله را بردارید و با یک آچار شماره 10 و یک پیچ گوشتی 4 سو ، مقدار شعله را تنظیم نمایید.

علت صدای پکیج ایران رادیاتور : اورینگ سوپاپ شیر سه طرفه

در بسیاری از دستگاه های پکیج، خراب شدن و دفرمه شدن اورینگ سوپاپ شیر سه طرفه باعث صدا دادن پکیج میشود. این صدا شبیه به صدای جیغ است و تنها در یکی از دو حالت آب گرم مصرفی یا گرمایش شوفاژ ایجاد خواهد شد.

برای از بین بردن این صدا باید سوپاپ را از دستگاه جدا کرده و اورینگ داخل آن را تعویض نمایید.

علت صدای پکیج ایران رادیاتور : لرزش بدنه پکیج و لوله های فلکسی

 

گاهی اوقات صدای پکیج فقط به خاطر لرزیدن بدنه آن است. بعضی از افراد از این که در زمستان پکیج مرتب صدا میدهد ناراحت هستند که البته حق هم دارند، به نظر میرسد بهترین محل نصب پکیج داخل بالکن باشد. اگر پکیج شما میلرزد و وقتی دست خود را روی بدنه میگذارید لرزش پکیجتان کم میشود و دیگر صدا نمیدهد باید از کارت و پلاستیک استفاده کنید. 

کافیست کارتن را تکه تکه کرده و در قسمت های مختلف پکیج قرار دهید.

امیدوارم متن بالا به شما کمک کرده باشد تا بتوانید صدای پکیج خود را کم کنید. تعمیر پکیج ایران رادیاتور یکی از خدمات ارائه شده در کرمان تاسیسات میباشد. اگر پکیج بوتان دارید و نیاز به نمایندگی پکیج بوتان در کرمان دارید میتوانید با کرمان تاسیاست تماس بگیرید. 

سوالات خود را پایین همین صفحه ارسال نمایید.

این پست دارای 42 نظر است

  1. پوربابا

    سلام،تشکر از توضیحات مفیدتون.
    برای جلوگیری از لق شدن شفت داخل پمپ ویلو ایران رادیاتور،پیشنهاد دادند که فیلتر مغناطیسی سیستم گرمایشی مگی در ورودی سیستم گرمایشی نصب کنیم،اما به نظر یکی از دوستان که نمایندگی بوتان دارند،این نوع بیفایده هست،نوع برقی اون را که دور لوله ورودی نصب میشود را پیشنهاد دادند،نظر شما چیه،لطفا راهنمایی کنید،
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم.

    1. admin

      سلام. ما تبلیغات برند خاصی را نمیکنیم اما به طور قطع فیلتری که بتوان آن را تمیز نمود بهتر است ( که فیلتر مگی در این دسته قرار میگیرد).

  2. اسماعیلی

    با سلام شما خیلی زحمت کشیدین که وقت گذاشتید و این برنامه رو تنظیم کردین ممنون از شما

    1. کرمان تاسیسات

      خواهش میکنم. ممنون که برامون از حس خوبتون نوشتید.

  3. حسین زاده

    سلام
    با تشکر از شما.پمپ پکیجمون صداش زیاد شده.تعمیرکار گفته بخاطر خرابی روتوره.ایشون گفتن که باید پمپ عوض شه.به نظر شما تو این اوضاع گرونی راه دیگه ای وجود نداره؟یجا خوندم که میشه روتور رو داد ب تراشکار تا بچرخونه .نظرتون چیه؟ایران رادیاتورl28ff

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. متاسفانه نمیتوان مطمئن بود که پمپ در این حالت درست شود زیرا بر خلاف روتور های گرندفوس، روتور های ویلو خیلی قابل تعمیر نیستند. با این حال قبل از این که کاسه سوراخ شود حتما شانس خود را امتحان کنید.

  4. حسن

    سلام پکیج هم رو اب گرم و شوفاژ بخوبی کار میکنه ولی هر چند دقیقه صدای یک تقه ضربه مانند شنیده میشه این ایراد بعد از سرویس و اسید شویی که بردن ایجاد شده .ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. احتمال زیاد پمپ مشکل دارد. ربطی به سرویس ندارد.

  5. علیجنزاده

    سلام وقتتون بخیر پمپ پکیج خراب شده و دارای صدا و لرزشه اگه همینطوری کار کنه چه اشکالی پیش میاد؟
    ممنون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. مشکلی پیش نمیاد اما عملا بیشتر از یک ماه کار نمیکنه (داشتیم که یک ساااال کار کرده)
      در آخر پمپ سوراخ میشه اما به این معنی نیست که الان میتونی تعمیرش کنی. تعمیر پوسته پمپ بی معنیه

      1. رضا محمدی

        سلام پکیج ما در زمان خاموش بودن ناگهان صدای تق تق می کند و صدای فن می اید حتی بعد از قطع برق باز هم صدا قطع نمی شود چند مرتبه هم پکیج خودبخود روشن شده معمولا هم این اتفاق بین ۳ تا ۵ صبح اتفاق می افتد ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید

        1. کرمان تاسیسات

          سلام. فکر میکنم ضربه قوچ دارید. یک شب قبل از خواب شیر ورودی پکیج را ببندید و ببینید باز هم دستگاه برای خودش روشن میشود یا نه.

  6. بهرام

    سلام
    روتورخرابه واقعا1800000پمپ بخریم؟

    1. کرمان تاسیسات

      چه میشه کرد؟

  7. خسروی

    پکبج ما خیلی صدا میده و بدنه لرزش داره البته با یک انگشت روی بدنه صداش بشدت کم میشه مشکل فنی نداره؟

    1. کرمان تاسیسات

      حتما مشکل داره. باید ببینی چه چیزی باعث لرزش میشه. پمپ؟ فن؟ شیلنگ ها؟
      البته امکان داره زیادی هم حساس باشی چون تمام پکیج ها در زمستان کمی صدای لرزش دارند به خاطر پمپ.

  8. طاها

    سلام پکیج من روی حالت زمستان وقتی درجه گرمای شوفاژ رو زیاد میکنم بعد از چند ساعت صدای صوت قطار میده عیبش چیه؟

    1. کرمان تاسیسات

      علت کج شدن یا چولگی مبدل است، یا مبدل را عوض کنید یا شعله بلند را کم کنید.

  9. حسن

    سلام 🌷 مهندس،
    پکیج من صدای عجیبی میداد،یه پنج سال میشه سرویس نشده، سرویس کار اومد، گفت پمپ باید عوض بشه، گفت حدود یک میلیون و نهصد، روتور ش رو روغنکاری کرد ولی باز صدا میده، چی کار کنم؟ خیلی گرونه
    ممنون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. عزیز کاریش نمیشه کرد باید زودتر پکیج رو سرویس میکردی که به پمپ آسیب نرسه

  10. مجید

    سلام من تازه پکیج ایران رادیاتور فن دار خریدم ده روز نشده
    تا دیروز خوب بود
    از امروز صبح وقتی شیر آب گرم رو باز میکنیم مشکلی نیست
    بی صدا کار‌میکنه و فقط صدای فن میاد
    ولی وقتی خود پکیج اتوماتیک روشن میشه یعنی مثلا ما تو پذیرایی هستیم و روشن میشه یهو صدایی مثل زوزه میده دقیقا یه چیزی مثل ویزززز
    به نمایندگی زنگ بزنم یا مشکل خاصی نیست ممنون از جوابتان تنها سایتی هستید که واقعا جوابگو هستید

    1. کرمان تاسیسات

      عزیز جان باید متوجه شوید که صدای ویز دقیقا از کدوم قطعه است. اگر اینقدر صدا زیاده، به نمایندگی زنگ بزنید بگید دستگاه روشن نمیشه. بعد که اومد بگید هر چقدر گفتم صدا میده کسی رو نفرستادید منم مجبور شدم بگم روشن نمیشه.

  11. عباس

    سلام ،موتور پکیج ما گاهی صدای زیادی میدهد یکی دو بار هم کلا متوقف شده که مجبور شذم با پیچ گوشتی ار پشت موتور بهش حرکت بدم و بعضی وقتها هم بسیار نرم و بدون صدا کار میکنه .علت از چی ممکنه باشه.با تشکر از شما

    1. کرمان تاسیسات

      یک علت کیفیت پمپ است. علت دیگر سنگینی سیال در مدار (ویسکوزیته).
      در مدار هایی که آب به شدت سنگین میشود، پمپ از حرکت می ایستد و استارت مجدد بسیار دشوار است.
      گاهی نیز خود روتور رسوب میبندد، البته در صورتی که شش ماه خوابیده باشد

  12. کیان

    مطالب بسیار عالی بود

    1. کرمان تاسیسات

      خواهش میکنم

  13. مرتضی

    سلام پکیج ما ایران رادیاتوره و پمپ آن گرندفوس، سرویسکار می گفت که این پمپ راست گرده و باید چپ گرد باشه می خواستم بدونم مشکلی ایجاد می شه یا نه؟ و آیا راه حلی داره غیر از عوض کردن؟ با تشکر

    1. کرمان تاسیسات

      سلام تا متراژ 150 متر معمولا مشکلی ایجاد نمیشود. تغییر دور پمپ گراندفوس بسیار ساده است

  14. مرتضی

    با سلام مجدد ضمن تشکر از پاسخگویی خوب و به موقع شما
    فرمودید تغییر دور پمپ ساده است چگونه باید آنرا انجام بدم؟

    1. کرمان تاسیسات

      یک کلید روی کله پمپ هست که دور آن را تغییر میدهد

  15. علیرضا

    سلام
    یک پکیج L28ffده روز بیشتر نیست نصب کردیم ،مشتری حساس هستش میگه صدای پمپ شب توی سرم هستش چیکار میشه کرد .

    1. کرمان تاسیسات

      والا این پکیج ها واقعا بی صدا هستند. واقعا کار اضافه تری نمیشه کرد.

  16. اکبر

    سلام دمت گرم مهندس برای اطلا عات مفیدت حال کردم

  17. مجید سلیمی

    باسلام و تشکر
    پکیج ایران رادیاتور بدون فن داریم آب گرم رو که می بندیم صدای جیغ میده
    مشکل از کجاست ؟

  18. مجید سلیمی

    با سلام وتشکر
    پکیج ایران رادیاتور بدون فن داریم آب داغ رو که می بندیم پکیج صدای جیغ میده مشکلش چیه ؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. اورینگ های سوپاپ دفرمه شده اند و باید تعویض شوند.

  19. یوسف

    داداش کارت خیلی درسته.مثل جنسای شهرت۰🥰😍یه جا تو قسمت کامنتا نوشته بودی کارت رو عوض کردی.اگه فضولی نباشه تو همین رشته یا کلا عوض کردی مسیر شعلی رو.شما با این تجربه چرا کارت عوض شده.واقعا حیف این تجربیاته که بخواد فراموش بشه و استفاده نشه.خیلی گلی.هر جا هستی خدا پشت وپناهت

    1. کرمان تاسیسات

      لطف دارید. برای من خیلی مهمه که کارم چالش جدید داشته باشه..

  20. زینب

    سلام وقتتون بخیر ما یک هفتس که پکیج ایران رادیاتور وصل کردیم هر چند دقیقه یکبار که به اصطلاح اتومات میشه صدای خیلی بلندی ازش میاد موقع خوابیدن خیلی صداش اذیت میکنه همه ی پکیج ها اینطوریه یا از ما مشکل داره؟؟

    1. کرمان تاسیسات

      سلام. احتمالا جرقه زن تنظیم نیست

  21. جعفری

    سلام. پکیج ما صدای موتور سیکلت روشن میده . علت چیست؟ ممنون

    1. کرمان تاسیسات

      سلام احتمالا فن سرویس میخواهد

دیدگاهتان را بنویسید