خرید و فروش اتاق سردخانه دست دوم در کرمان

خرید و فروش اتاق سردخانه دست دوم در کرمان

اتاق سردخانه

 

معمولا افراد با شنیدن اسم سردخانه به یاد اتاق سردخانه بیمارستان ها می افتند. همان گونه که از اسم سردخانه پیدا است، سردخانه محلی است برای سرد نگاه داشتن مواد غذایی، مواد دارویی و یا هر چیزی که نیاز به سرد نگاه داشتن، داشته باشد.

 

 سردخانه از 2 بخش تشکیل شده است. بخش اول اتاق سردخانه است و بخش دیگر سیستم خنک کنده سردخانه.

 

اتاق سردخانه

 

اتاق سردخانه می تواند به شکل های مختلف و با مصالح متفاوتی ساخته شود، اما آنچه که مهم است آن است که بدنه سردخانه از هر جنسی که باشد باید عایق سرما باشد؛ به این معنی که نگذارد سرما از سردخانه خارج شود. یکی از عواملی که سبب میشود بازدهی سردخانه به صورت چشمگیری افزایش یابد کیفیت بدنه میباشد. در اینجا به بررسی انواع بدنه سردخانه میپردازیم. یکی از انواع آن استفاده از مصالح و فوم فشرده است. همچنین به جای فوم فشرده میتوان از پنل های از پیش آماده دو رو نایلون استفاده نمود. این نوع از بدنه سردخانه زمانی کاربرد دارد که ساختمانی که در آن قرار است سردخانه نصب شود ساخته نشده باشد به این دلیل که بدنه سردخانه ای که با مصالح ساختمانی ساخته شود باید در دیواره ها، سقف و کف فوم های فشرده 5 سانتی کار گذاشته شود. در غیر این صورت بازدهی سردخانه کاهش یافته و نه تنها سرما کافی را ایجاد نمیکند، مصرف برق آن نیز چندین برابر شده و به دلیل اینکه موتور باید به صورت دائم کار کند فشار زیادی به آن وارد شده و بعد از مدتی میسوزد.

 

نوع دیگر اتاق سردخانه با استفاده از ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل سازه ای میباشد که از عایق ساخته شده است. ساندویچ پانل علاوه بر سردخانه برای موارد دیگری نیز همچون ساختمان سازی کاربرد دارد. نوعی از ساندویچ پانل که بیشتر برای سردخانه مورد استفاده قرار میگیرد دارای عایق پلی یورتان است. این نوع از عایق قابلیت ویژه ای برای جلوگیری از تبادل گرما دارد. اما برای بررسی ساختار ساندویچ پانل جالب است که به بررسی چرایی اسم آن پرداخته شود. ساندویچ پانل ساختاری شبیه به ساندویچ دارد، به این گونه که دو لایه بیرونی در دو طرف قرار گرفته و در میان آن یک هسته میانی وجود دارد که میتوان آن را مهمترین قسمت ساندویچ پانل دانست. هسته مرکزی ساندویچ پانل سردخانه ای انواع مختلفی دارد. این هسته می تواند از فوم پلی یورتان با دانسیته 40، فوم پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ تشکیل شود. اما در میان فوم هایی که نام برده شد فوم عایق پلی یورتان دارای قابلیت و ماندگاری طولانی مدت می باشد در نتیجه کاربرد بیشتری دارد. دو طرف ساندویچ پانل ورق الوزینک یا ورق گالوانیزه و یا آلومینیومی از پیش رنگ شده قرار دارد که دارای مقاومت بالا هستند، ضد زنگ بوده و به راحتی قابل شستشو میباشند. در ادامه به بررسی دقیق ابعاد سردخانه میپردازیم.

 

ضخامت لایه بیرونی: 0.5 الی 0.7 میلیمتر

 

ضخامت لایه درونی: پلی اورتان سخت با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب

 

عرض  ساندویچ پانل: ثابت 1.15 — مفید 1.13 متر — (۲ سانتیمتر فاق و زبانه)

 

طول ساندویچ پانل: 2 الی ۱۲ متر

 

ضخامت کلی ساندویچ پانل: 4، 5، 8، 10، 12.5، 15 و 20 سانتیمتر

 

ضخامت ساندویچ پانل سردخانه بر اساس دما محیط بیرونی سردخانه و همچنین دمای داخلی سردخانه انتخاب میگردد. برای مثال برای سردخانه های بالای صفر از ساندویچ پانل 4 تا 8 سانتیمتری، برای سردخانه های زیر صفری ساندویچ پانل های 8 تا 15 سانتیمتری و برای تونل های انجماد از ساندویچ پانل های 15 و 20 سانتیمتری استفاده میشود.

 

ساندویچ پانل سردخانه ای در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی موجود است. ساندویچ پانل های دیواری دو مدل هستند. یکی از انواع آن ها دارای نرینگی و مادگی هستند که همین موضوع سبب میشود تا دو ساندویچ پانل کاملا در هم چفت شده و به طور کامل مانع از تبادل گرما میشود. نوع دوم ساندویچ پانل های دیواری پیچ و مهره ای هستند. به این شکل که محفظه هایی در داخل ساندویچ پانل ها تعبیه شده است که به صورت پیچ و مهره در هم چفت میشوند. این گونه از اتاق های سردخانه هم تبادل گرمای کمی دارند اما نوع اول تقریبا تبادل گرمایی را به صفر میرساند. همچنین جابجایی مدل اول از اتاق های سردخانه به مراتب آسان تر از اتاق های سردخانه پیچ و مهره ای میباشد. شما با تماس با شماره ی 09135824101 به راحتی میتوانید ساندویچ پنل نو و یا دست دوم و استوک سفارش دهید.

 

ساندویچ پانل های سقفی به صورت طرح های کرکره ای و ذوزنقه ای موجود میباشند که یک طرف آن ها تنها به این شکل است و طرف دیگر کاملا مسطح است. به ین دلیل سقف سردخانه به این شکل طراحی میگردد تا بتواند مقاومت بیشتری در برابر فشار داشته باشد. البته در برخی موارد از ساندویچ پانل هایی شبیه به ساندویچ پانل های دیواری برای سقف استفاده میگردد.

 

اتاق های سردخانه ای که با ساندویچ پانل ساخته میشوند میتوانند ثابت و یا قابل حمل باشند. سردخانه قابل حمل به این مفهوم میباشد که در صورت نیاز به جابجایی سردخانه، احتیاجی به باز کردن بدنه و سیستم سردخانه و نصب مجدد آن نیست. بلکه با جرثقیل میتوان به راحتی سردخانه را جابجا نمود. به منظور تولید سردخانه قابل حمل لازم است تا در هنگام ساخت سردخانه در زیر آن شاسی قرار داده شود و همچنین چارچوب فلزی محکمی برای آن ساخته شود. به این شکل میتوان در مواقع لزوم سردخانه را به راحتی و بدون صرف هزینه زیاد جابجا نمود. البته توجه به این نکته ضروری است که اجرای این کار برای سردخانه ها با ابعاد بسیار بالا ممکن نیست.

 

ساندیچ پانل ها به دلیل جنس رویه ای که دارند بعد از مدت های طولانی استفاده آسیبی به آن ها وارد نمیشود و قابلیت خود را برای جلوگیری از تبادل گرما به طور کامل حفظ میکنند، تنها آنچه که در ساندویچ پانل ها کمی تغییر میکند شکل ظاهری لایه رویی آن ها است که آن هم به دلیل قرار داشتن در کنار مواد غذایی است. در نتیجه استفاده از ساندویچ پانل دست دوم به خصوص در شرایط کنونی بسیار با صرفه تر از انواع نو آن است. بعد از تحریم ایران به دلیل این که مواد داخلی ساندویچ پانل وارداتی هستند، قیمت ساندویچ پانل رشد فراوانی نمود. همچنین پرداخت آن از چک های چند ماهه به پرداخت 30 روز قبل از تحویل تغییر یافت. به این شکل که خریدار برای ثبت سفارش خود مبلغ را به صورت کامل پرداخت مینماید و بعد از 30 روز جنس خود را تحویل میگیرد.

 

در اینجا به بررسی کلی انواع اتاقهای سردخانه پرداخته شد. در ادامه لازم است به مزیت ها و معایب انواع اتاق های سردخانه پرداخته شود. اتاق های سردخانه ای که با مصالح ساختمانی و فوم فشرده و پانل در میان آن ها ساخته میشوند ارزانتر از اتاق های سردخانه ای ساندویچ پانلی هستند. اما معایبی هم دارند. اول آن که یکبار مصرف هستند به این مفهوم که در صورتی که احتیاج باشد که سردخانه به محلی دیگر منتقل شود این امکان وجود نخواهد داشت. همچنین کمتر از اتاق های سردخانه ساندویچ پانلی عایق گرما هستند به این دلیل که در حین ساخت ممکن است نقاطی از دیوار، سقف و یا کف به خوبی با فوم پوشانده نشده باشند. یکی دیگر از مشکلات این نمونه از سردخانه ها آن است که کمتر از سردخانه هایی که با ساندویچ پانل ساخته میشوند محیط بهداشتی دارند و اشکال آخر آن عدم امکان بزرگ یا کوچک کردن سردخانه است و این در حالی است که اتاق های سردخانه ای که با ساندویچ پانل ساخته میشوند به راحتی و در طی چند ساعت میتوانند کوچکتر و یا بزرگتر شوند. اتاق های سردخانه ای که با ساندویچ پانل ساخته میشوند گران تر از انواع آن با مصالح ساختمانی هستند که البته با جایگزینی ساندویچ پانل نو با ساندویچ پانل دسته دوم این مشکل تا حدی زیادی حل خواهد شد و قیمت اتاق سردخانه ای ساندویچ پانلی با اتاق سردخانه ای با مصالح، تقریبا قیمتی برابر با یکدیگر خواهند داشت. در نتیجه بسیار به صرفه خواهد بود که از ساندویچ پانل دست دوم استفاده نموده و در عین حال از مزایای آن استفاده بود. مزایای اتاق سردخانه ساندویچ پانلی شامل:

 

1.     حمل فشار بارهای سنگین

 

2.     عایق حرارتی مقابل سرما و گرما و رطوبت

 

3.     وزن سبک و استاندارد

 

4.     عمر بالای محصول

 

5.     مقاومت در مقابل آتش

 

6.     حمل و نقل راحت و نصب و اجرای سریع محصول

 

یکی دیگر از قسمت های بسیار مهم در اتاق سردخانه درب سردخانه می­باشد. کیفیت و نوع در سردخانه یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تعیین کیفیت بدنه سردخانه میباشد. به این دلیل که یکی از نقاطی که بیش از همه امکان تبادل گرما از آن وجود دارد درب سردخانه است.

 

درب سردخانه نیز انواع مختلفی دارد. دو نوع از پرکاربردترین آن ها درب های لولایی و کشویی هستند. درب های لولایی قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع درب هستند. درب های لولایی در ضخامت های 8 تا 13 سانتی متر بسته به دمای داخلی سردخانه مورد استفاده قرار میگیرند. یکی دیگر از انواع درب های لولایی درب های  UPVC هستند که با وجود قابلیت بالایی که برای جلوگیری از تبادل گرما دارند قیمت به مراتب پایین تری دارند. درب های سردخانه ای هیچ آسیبی به آن ها وارد نمیشود. در نتیجه استفاده از انواع دست دوم آن ها میتواند به مراتب مقرون به صرفه باشد. نوع دیگر درب های سردخانه ای درب های کشویی هستند. مزیت این درب ها در آن است که فضای بسیار کمی لازم است تا در جلوی سردخانه وجود داشته باشد تا درب باز وبسته شود. انواع در سردخانه دست دوم به مراتب قیمت پایین تری از انواع نو آن دارند و در نتیجه استفاده از در های دست دوم سردخانه در عین حال که همان کارآیی درهای نو سردخانه را دارند با قیمت بسیار پایین تری ارائه میشوند.

 

انواع ساندویچ پانل های دست دوم سردخانه و همچنین در های دست دوم سردخانه با قیمت بسیار کمتر اما با کیفیت بسیار بالا و اب همان امکانات و قابلیت های درهای سردخانه نو و ساندویچ پانل های نو ارائه میشوند

اگر سردخانه ای دارید که نیاز به تعمیر دارد، با شماره 09135824101 تماس حاصل فرمایید.

همچنین میتوانید با پر کردن فرم سفارش آنلاین تعمیر کار، یک تعمیر کار سردخانه در کرمان استخدام نمایید. متخصصین ما به سرعت هرچه تمام با شما تماس میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید