تعمیر کولر آبی در کرمان 09135824101 سرویس کولر آبی

تعمیر کولر آبی در کرمان 09135824101 سرویس کولر آبی

اگر به دنیال تعمیرکار کولر آبی در کرمان هستید با شماره 09135824101 تماس بگیرید. یکی از لوازم پر مصرف خانه در فصل تابستان کرمان، کولر آبی است. به علت کویری بودن شهر کرمان و وجود رطوبت پایین در این شهر، کولر آبی همزمان دو مزیت را به همراه دارد: 1. خنک کردن محیط منزل و 2. مرطوب کردن هوای خشک. به دلیل کارکرد زیاد کولر آبی در کرمان و البته وضعیت آب پر از املاح، دستگاه های کولر آبی کرمان نیاز به سرویس سالیانه اول فصل گرما دارند. در ادامه راجع به تعمیر کولر آبی در کرمان بیشتر میخوانید.

کولر آبی چیست؟

کولر آبی سیستم خنک کننده ای است که با تبخیر کردن آب سب میشود که هوا خنک شود در نتیجه هر چقدر آبی که در داخل کولر در گردش است بیشتر باشد توان خنک کنندگی کولر نیز افزایش میابد.

سیستمی که در کولر آبی وجود دارد از قدیم نیز وجود داشته است. در مصر باستان نیز به همین روش با استفاده از کاه گل و بناهای خشتی تلاش بر خنک کنندگی داشته اند. به طور کلی پایه و اساس روش کولر آبی بر تبخیر آب است.

کولر آبی از چند بخش اساسی تشکیل شده است. اول محفظه فلزی و یا پلاستکی کولر است. قسمت دیگر موتور و تسمه است، سانتریفوژ، پمپ و پوشال و فلوتر یا شناور قسمت های دیگر کولر آبی هستند.

کولر آبی چگونه کار میکند؟

کولر آبی را میتوان به جعبه ای فلزی یا پلاستیکی توصیف نمود که از اطراف باز است تا هوا به آن وارد شود. در قسمت های باز پوشال هایی کار گذاشته میشوند. این پوشال ها توسط پمپ خیس میشوند و به این شکل عملیات تبخیر بر روی پوشال های اتفاق افتاده و محیط داخل جعبه که همان کولر است خنک میشود. سپس موتور و تسمه شروع به چرخاندن سانتریفیوژ داخل کولر میکنند و این سانتریفیوژ داخل کولر آبی هوای خنکی که در داخل کولر آبی ایجاد شده است را به حرکت در می آورد.

اما در این جا موضوع قابل توجهی وجود دارد. آن که پمپ چگونه کار میکند و نقش فلوتر و شناور چیست. زمانی که شیر آّبی را که به کولر وصل است باز می‌نماییم کولر باید پر شده و آب از آن سر ریز شود؛ اما این اتفاق نمی افتد و دلیل آن این است که شناور تشخیص می دهد که آب کولر تا کجا پر شده است و زمانی که آب به حد نصاب رسید آب از طریق شیر قطع کن بسته میشود. سپس پمپ آبی را که در تشتک کف کولر وجود دارد را پمپاژ کرده و بر روی پوشال ها میریزد. نکته دیگری که در رابطه با پمپ وجود دارد آن است که پمپ در داخل یک سبد توری قرار دارد و این موضوع به این دلیل است که آشغال های موجود در آب به پمپ وارد نشوند.

در مجموع کاری که کولر آبی انجام میدهد آن است که هوای اطراف خود را گرفته، از طریق تبخیر آب هایی که بر روی پوشال ریخته شده است این هوا را خنک نموده و آن را از طریق سانتریفیوژ به داخل محیط هدایت میکند. در نتیجه بر اساس عملکرد کولر آبی برای آن که کولر آّبی بتواند مفید کار کند باید محل هایی برای خروج باد کولر وجود داشته باشند زیرا کولر به صورت مرتب در حال وارد کرد باد به داخل محیط است در نتیجه باید محلی وجود داشته باشد تا بادهای گرم از محیط خارج شده و باد خنک جایگزین آن شود. در نتیجه بر اساس عملکرد کولرهای آبی میتوان به این نتیجه دست یافت که کولر های آبی تنها برای مکان هایی مناسب است که آب و هوای خشکی دارند. به این دلیل که در مناطق شرجی به دلیل بالا بودن رطوبت سرمایش تبخیری که پایه و اساس عملکرد کولرهای آبی است اتفاق نمی افتد. در نتیجه در صورتی که در شهرهای شمالی و یا جنوبی کشور در حاشیه دریای خزر و یا حاشیه دریای عمان و خلیج فارس زندگی میکنید، کولر آبی گزینه مناسبی نیست. بلکه کولر آبی بهترین گزینه برای شهرهای یزد، اصفهان، کرمان، سمنان، شیراز، مشهد و غیره است.

انواع کولرهای آبی:

کولرهای آبی انواع مختلفی دارند که رایج ترین آن را میتوان کولر های آبی ثابت دانست؛ اما بر خلاف تصور برخی به دلیل آن که تنها کولر آبی ثابت را دیده اند این کولر تنها نوع از کولر آبی نیست. دو نوع دیگر نیز وجود دارد. نوع دوم کولر های آبی متحرک هستند. این دسته از کولرهای آبی استفاده بسیار آسانی داشته و نیاز به نصب ندارند و به راحتی قابل حمل هستند. چند نکته در رابطه با این نوع از کولرهای آبی وجود دارد. این کولرهای آبی را باید در محیط باز قرار داد در واقع باید این نوع از کولر های آبی را به گونه ای قرار داد که محلی برای دریافت باد از اطراف خود به منظور خنک کردن آن و فرستادن آن به داخل داشته باشند. موضوع دیگر درمورد ین کولرها آن است که باید به صورت دستی از آب پر شوند. ولی در هر صورت این نوع از کولرهای مزیت های خود را دارند. برای مثال در شرایطی که امکان حمل و نقل وجود ندارد و یا قصد سکونت دائم در محلی را ندارید این گزینه میتواند بهترین گزینه باشد؛ اما باید دقت نمود که این کولرها از آب خالی نشوند.

نوع سوم کولرهای آبی کولرهای پنجره ای هستند. این نوع از کولرهای آبی زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که امکان استفاده از کانال کولر وجود نداشته باشد. برای مثال در خانه های قدیمی که محلی برای کانال کولر تعبیه نشده است بهترین گزینه استفاده از این نوع از کولرها است. این دسته کولرهای آبی به گونه ای مورد استفاده قرار میگیرند که یک قسمت آن در خارج از محیط سر بسته و دهانه دیگر آن ها از پنجره ای به داخل محیط متصل میشود. تفاوت این نوع از کولر های آبی با کولرهای آبی ثابت و معمول آن است که دارای سانتریفوژ نیستند بلکه به جای سانتریفیوژ دارای فن هوادهی آکسیال هستند و به این طریق هوای خنک را به داخل محیط میفرستند. به این دلیل در این گونه از کولرهای آبی از سانتریفوژ استفاده نمیشود که دلیل استفاده از سانتریفیوژ در کولرهای آبی با کانال ایجاد اختلاف فشار و در نتیجه ارسال هوا به داخل محیط یا اتاق است و حال که در اینگونه کولرها کانالی وجود ندارد نیازی به سانتریفیوژ نیز نیست.

 

مزیت های کولر آبی نسبت به کولر گازی در کرمان

  1. قیمت کولر آبی در کرمان بسیار پایین تر از قیمت کولرگازی در کرمان است. به این ترتیب که قیمت کولر آبی در کرمان در حال حاضر همراه با نصب حدود 6 میلیون تومان برای کل خانه میشود. اما قیمت کولر گازی در کرمان حدود  18 میلیون تومان برای هر کدام از اتاق های خانه است. در نتیجه یکی از مزیت های کولر آبی نسبت به کولرگازی در شهر کرمان، کمتر بودن قیمت کولر آبی است. اما چرا در شهر کرمان؟ زیرا در شهر هایی که رطوبت وجود دارد، کولر آبی نمیتواند به درستی کار کند و باید حتما از کولرگازی استفاده کنید.
  2. کولر آبی برق بسیار کمتری مصرف میکند!   کولر های گازی به علت داشتن کمپرسور، حتی در حالت اینورتر و کم مصرف هم بیشتر از کولر آبی برق مصرف میکنند. هزینه های سرسام آور استفاده از کولر گازی در نهایت موجب میشود که به جای استفاده از آن، از یک کولر آبی استفاده کنید.
  3. هزینه تعمیر و نگهداری کولر آبی بسیار کمتر از هزینه سرویس و نگهداری کولر گازی است. سرویس سالیانه کولر آبی بسیار راحت تر و غیر تخصصی تر از سرویس کولر گازی میباشد. در نتیجه میانگین قیمت سرویس کولر آبی درکرمان حدود 500 هزار تومان میباشد اما همین میانگین قیمت برای کولر گازی تقریبا سالی 800هزار تومان است.
  4. کولر گازی برای مناطق مرطوب بسیار خوب است زیرا هوا را معتدل میکند. اما اگر کولر گازی در کرمان روشن کنید، هوای اتاق خشک تر از قبل میشود. به جای آن استفاده از کولر آبی در کرمان، موجب رطوب هوا میشود.
  5. سرویسکاران کولر آبی در کرمان تعداد بسیار بیستری نسبت به سرویسکار کولر گازی در کرمان است.

معایب کولر آبی در کرمان

  1. کولر آبی باید مداوم کار کند وگرنه هوا سریعا گرم میشود. این در حالی است که کولر گازی در کرمان نیاز به روشن بودن مداوم ندارد و خودش قطع میکند.
  2.  کولر آبی نقش زیادی در اشاعه و پخش کردن ویروس ها و باکتری ها دارد.
  3. به دلیل آب پر از املاح کرمان، پوشال های کولر آبی به سرعت میگیرند و نیاز به تعویض پیدا میکنند.

تعمیر کولر آبی در کرمان

همانطور که در این مطلب راجع به سختی آب کرمان نوشته ایم، یکی از پر املاح ترین آب های کشور ایران را شهر کرمان دارد. وجود املاح زیاد در آب کرمان موجب شده که پوشال های کولر آبی زودتر از موعد سارچ ببندند. در نتیجه یکی از الزامات تعمیر کولر آبی در کرمان، تعویض سالیانه پوشال های کولر است. علاوه بر این، به علت کارکرد مداوم کولر آبی در اوج گرمای تابستان در کرمان، یاتاقان کولر نیاز به روغن کاری دارد. همچنین یکی دیگر از اجزای جدا نشدنی تعمیر کولر آبی در کرمان، سرویس کولر آبی میباشد.

برای تعمیر و سرویس کولر آبی در کرمان کافیست با شماره تلفن 09135824101 تماس حال فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید