بای پاس (کنار گذر) پکیج

بای پاس (کنار گذر) پکیج

وظیفه بای پاس پکیج چیست؟

بای پاس پکیج یا کنار گذر خودکار یک نوع شیر یک طرفه و در مسیر لوله ای که مدار رفت گرمایش را به برگشت متصل می‌کند واقع شده است.

در صورتی که مدار دارای گرفتگی بر اثر اشتعال یا مواد زائد باشد یا بون اینکه دستگاه را از حالت زمستانی به تابستانی تبدیل کرده باشند، تمامی شیرهای رادیاتور بسته باشند در این حالت برای جلوگیری از صدمه دیدن پمپ این سوپاپ عمل کرده و مسیر رفت را به برگشت انتقال دهد و آب در مدار داخلی پکیج به گردش درمی‌آید. حداکثر میزان گردش آب در مدار کنارگذر 300 لیتر در ساعت است.

یکی دیگر از مزایای این مسیر کنارگذر این است که مانع از برگشت معکوس آب مدار برگشت به مدار رفت می‌گردد.

متن فوق از کتاب آموزش اصول پکیج دیواری محمدساعد کاملی نوشته شده است.

تصویری که در بالا مشاهده میکنید، فنر بای پاس پکیج است. این مسیر به طور کلی بسته است و تنها زمانی باز میشود که فشار مدار بیش از سه بار شود. بای پس در تمام پکیج های موجود در بازار مانند ایران رادیاتور و بوتان وجود دارد. بعضی از پکیج ها از بای پاس داخل استفاده میکنند. سیستم بای پاس داخل به این صورت است که با ازدیاد فشار در مدار، آب به سمت رادیاتور ها فرستاده میشود در نیتجه در سیستم بای پاس داخل هیچ وقت نباید شیر رادیاتور ها بسته باشد.

اگر پکیج شما از نوع ایران رادیاتور یا بوتان است و در شهر کرمان زندگی میکنید، بهتر است سالی یک بار دستگاه خود را سرویس نمایید. وجود رسوب داخل پکیج باعث بالا رفتن فشار و خرابی قطعات گران قیمت پکیج مانند پمپ و مبدل اصلی میگردد. نمایندگی بوتان کرمان مفتخر است برای سرویس و تعمیر پکیج بوتان شما در شهر کرمان فعالیت کند.

تعمیر پکیج در کرمان، یکی از تخصص های کرمان تاسیسات است. برای تعمیر پکیج خود کافیست با شماره 09135824101 تماس حاصل فرمایید. همچنین مبتوانید با پر کردن فرم سفارش آنلاین تعمیرکار در کرمان، مشکل خود را گزارش کرده و منتظر تماس از سوی اپراتور های ما باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید